ارسال پاسخ

۲۳ اسفند ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3505

pvc-asso.ir

اصلاح سیانوباکتریا برای تولید پلاستیک های زیستی در مقیاس بزرگ

محققان دانشگاه توبینگن برای اولین بار موفق به تغییر متابولیسم سیانوباکتریا شده اند. با این روشمیتوان پلاستیک های زیستی را تولید کرد . این پلاستیک های زیستی می تواند در مقادیر بالایی برای کاربردهای صنعتی تولید شود . همچنین  می تواند با پلاستیک های بر پایه مواد نفتی مضر برای محیط زیست رقابت کند.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

این گروه تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور کارل فورچامر نتایج خود را در چندین مطالعه ارائه شده در مجلات Microbial Cell Factories و  PNAS ارائه داد.

 

سیانوباکتربا از رده ی سینکوسیستیس، پلی هیدروکسی بوتیرات (PHB) را تولید می کند که نوعی پلاستیک طبیعی است.  PHB می تواند به سرعت در محیط زیست تجزیه شود و فاقد مواد مضر است.

 

با این حال مقادیر تولید شده توسط این باکتری معمولا بسیار کم است. گروه تحقیقاتی توبینگن موفق به شناسایی پروتئینی در باکتری ها شد که جریان کربن را در جهت  PHB درون سلول باکتریایی محدود می کند. پس از ایجاد تغییرات ژنتیکی، مقدار PHB  تولید شده توسط باکتری ها بسیار زیاد شده و در نهایت بیش از 80% از کل جرم سلول را در بر خواهد گرفت.

 

از آنجایی که باکتریهای سبزآبی فقط به آب، CO2  و نورخورشید احتیاج دارند، محققان معتقدند که موردی ایده ال برای تولید آب و هوای پایدار هستند. پس از صنعتی سازی، می توان تولید پلاستیک را متحول کرد.

 

هدف بلند مدت ، بهینه سازی استفاده از باکتری ها و اصلاح آنها به منظور استفاده در مقیاس بزرگ است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد