ارسال پاسخ

۲۵ فروردین ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3604

pvc-asso.ir

نوآوری‌ در افزودنی های پلیمری برای استفاده در صنعت ساختمان و ساخت ساز در نمایشگاه چایناپلاست

صنعت ساخت و ساز از مدت‌ها قبل به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان مواد کامپوزیت پلاستیک و پلیمری بوده است.

 کاربردهای متنوع آن در سقف، نرده، عایق بندی، لوله‌ها، کفپوش، پنل های خورشیدی، درب و پنجره و موارد دیگر موجب استفاده وسیع مواد پلیمری در این صنعت شده است. آخرین تحولات و پیشرفت ها در پلاستیک‌ها و لاستیک‌های مورد استفاده در صنعت ساختمان و ساخت ساز در نمایشگاه چایناپلاست 2021 که در شنژن از تاریخ 24 الی 27فروردین در حال برگزاری است ارائه شده است.

 

با وجود پاندمی جهانی ویروس کووید-19 ، مواد و تجهیزات مورد استفاده در صنعت ساختمان همچنان مورد تقاضا هستند. علاوه بر این نوآوری در این محصولات باعث افزایش زیبایی و بهبود عملکرد محصول شده و همچنین تلاش‌ها برای یافتن راهکارهای پایدارتر برای استفاده از مواد بازیافتی در محصولات نهایی ادامه دارد.

 

استفاده از مواد بازیافتی

 صنعت ساخت و ساز همانطور که گفته شد از بازارهای بزرگ برای محصولات پلاستیکی هستند. در ساخت و ساز به دوام  و طول عمر بالا در محصولات نیاز است.پنجره‌های پی‌وی‌سی، کفپوش‌ها لوله‌های پی وی سی آب و ...  مواد با طول عمر بالا هستند.

 

 در حال حاضر نیز بهبود طول عمر محصولات یکی از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان این محصولات می‌باشد. از دیگر اهداف به حداقل رساندن ضایعات در حین تولید می‌باشد و همچنین ترکیب کردن و استفاده از مواد بازیافتی بیشتر در محصولات مانند مواد پلیمری مورد استفاده در سقف ها و کفپوش‌ها.

 

انجمن وینیل که در ایالات متحده آمریکا قرار دارد اخیرا جایزه مربوط به بازیافت وینیل خود را در سال 2020 به شرکت‌های Azek و Sika Sarnafil اهدا کرده است. شرکت آزک مستقر در شیکاگو استفاده از محتوای بازیافتی را در تخته‌های مورد استفاده در کف که از پی‌وی‌سی با نام تجاری تیمبرتک شناخته میشود، از 30درصد به 63 درصد افزایش داده است. این تقریبا نیمی از مواد بازیافتی ازمنابع خارجی پساصنعتی و پس از مصرف می‌باشد و حدود 300 میلیون پوند ضایعات را از محل دفن ضایعات در سال 2019 مصرف کرده است.

 

استفاده از مواد وینیلی در کفپوش

کفپوش یکی دیگر از کاربردهای وینیل ها در ساخت و سازهای مسکونی و تجاری است که سرعت رشد بسیار بالایی دارد. در حالی که سال‌ها است که از وینیل ارزان قیمت در کفپوش استفاده می‌شود، روش‌های جدید تولید به بالا بردن کیفیت این محصول کمک می‌کند تا بتواند از نظر ظاهری به کفپوش‌های چوبی و سنگی نزدیک شود؛ این مواد علاوه بر نرم‌تر بودن دوام بالاتری دارند و تمیز کردن آن‌ها بسیار راحت‌تر می‌باشد.

 

همچنین برای استفاده در اتاق‌‌های فوریت‌های پزشکی و جراحی از اهمیت بالایی برخورد است، زیرا این مواد پوششی دارند که در برابر لکه‌های شیمیایی محصولات پزشکی و مایعات بدن مقاومت می‌‎کند.

 

کامپوزیت‌های چوب/پلاستیک در صنعت کشتی سازی

شرکت Teknor Apex به تازگی ترکیبات جدید و بسیار مقاوم در برابر پلی الفین را برای لایه‌های بیرونی محصولات خود که از جنس کامپوزیت‌های چوب/پلاستیک با رنگ تیره است را ارائه داده است. گفته میشود این مواد دوام و مقاومت بیشتری در برابر خراش نسبت به ترکیبات رقابتی که به طور گسترده مورد استفاده قرار میگرند، فراهم میکند.

 

گزارش شده است که ترکیبات محصول Weatherguard® WG-9000 Series(ساخته شده با ترکیبی از پلی اتیلن و پودر چوب) پنج تا ده برابر بهبود، در کشیدگی و استحکام ضربه در مقایسه با یک ترکیب استاندارد از خود نشان میدهد در حالی که فقط 15 درصد از استحکام کششی کاهش می یابد. هنگامی که 50 درصد از محصول WG-9015 LGبا پلی اتیلن استفاده شود نیازی به استفاده از رزین یونومر گران قیمت که در اغلب ترکیب کامپوزیتی چوب/پلاستیک برای بهبود مقاومت در برابر خراش استفاده میشود، نیست.

 

تولید سریع لوله‌های اکسترود شده

وقتی صحبت از اکسترود لوله میشود شرکت Battenfeld-Cincinnati در زمینه سایز و انعطاف پذیری شناخته شده میباشد. این شرکت ادعا میکند که با بزرگترین شکاف مذاب قابل تنظیم در جهان قالب های اکستروژن را ایجاد میکند و تولید سریع لوله ها را در قطرهای تا 1600 میلیمتر  را بدون نیاز به تغییر قالب امکان پذیر میکند.

 

طبق ادعایBattenfeld-Cincinnati ، یک شکاف مذاب قابل تنظیم این امکان را به سازندگان لوله میدهد که فقط با فشار یک دکمه ابعاد لوله ی تولید شده روی خط را تغییر دهند و در نتیجه توانایی پاسخ سریع به بازار را افزایش میدهد.

ترجمه: محمدرضا صابری

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد