ارسال پاسخ

۶ بهمن ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3345

pvc-asso.ir

پلیمر جدید زیستی مشتق شده از چوب با خصوصیات فیزیکی و شیمیایی قابل تغییر

دانشمندان مرکز فناوری های پایدار و تکنولوژی های مدور، یک پلیمر پایدار با استفاده از گزیلوز(قندی که اولین بار از چوب استخراج شد) ساخته اند. این ماده جدید با الهام از طبیعت باعث کاهش استفاده از فراورده های نفت خام می شود و می توان به راحتی خواص آن را کنترل کرد تا مواد را کریستالی و انعطاف پذیر کرد.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

محققان از مرکز فناوری های پایدار گزارش داده اند که این پلیمر از خانواده پلی اتر دارای کاربردهای مختلفی است و به عنوان یک عنصر سازنده برای پلی اورتان می تواند یک جایگزین زیستی برای پلی اتیلن گلیکول یا اکسید پلی اتیلن باشد.


طبق گفته ی این تیم با اتصال سایر گروه های شیمیایی مانند ردیاب های فلورسنت یا رنگ ها به مولکول های قند برای کاربردهای سنجش بیولوژیکی یا شیمیایی می توان قابلیت های دیگری به این پلیمر افزود. این تیم می تواند به راحتی صدها گرم از این ماده تولید کند. خصوصیات فیزیکی و شیمیایی این پلیمر می تواند به راحتی اصلاح شود که موادی بلوری و یا یک لاستیک انعطاف پذیر ایجاد کند و همچنین ویژگی های شیمیایی بسیار خاصی را ارائه دهد. 


با استفاده از این پلیمر، کاربرد های متنوعی از بسته بندی تا مراقبت های بهداشتی یا انرژی به روشی پایدارتر، می توان انتظار داشت.
مانند همه قندها گزیلوز به دو شکل وجود دارد که تصاویر آینه ای یکدیگرند  به نام های L و D. این پلیمر به طور طبیعی از انانتیومر D گزیلوز استفاده می کند با این حال محققان نشان داده اند که ترکیب آن با فرم L باعث تقویت پلیمر می شود.


تیم تحقیقاتی اختراع خود را ثبت کرده و علاقه مند به همکاری با  همکاران صنعتی برای افزایش مقیاس تولید و بررسی کاربردهای جدید است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط