ارسال پاسخ

۱۹ بهمن ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3375

معاون وزیر نفت در نمایشگاه ایران پلاست خبر داد

رشد ۱۲۰ درصدی ظرفیت تولید پلیمرها تا سال ۱۴۰۴

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، به ظرفیت تولید ۹ میلیون تن انواع پلیمر در کشور اشاره کرد و گفت: این عدد با بهره‌برداری از طرح‌های در دست ساخت جهش سوم صنعت پتروشیمی با ۱۲۰ درصد رشد به ۲۱ میلیون تن در سال ۱۴۰۴ می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، بهزاد محمدی، امروز (یکشنبه، ۱۹ بهمن ماه) در آیین گشایش چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با شعار کسب‌وکار جهانی با اشاره به اینکه این دوره از نمایشگاه با حضور ۲۰۰ شرکت داخلی برگزار شده است، اظهار کرد: ۶۷ شرکت در گروه مواد اولیه، ۲۶ شرکت در گروه ماشین آلات و تجهیزات، ۹۷ شرکت در گروه محصولات ساخته و پیش ساخته و ۱۰ شرکت در گروه خدمات فنی و مهندسی در این دوره شرکت کرده‌اند.

 

وی به حضور ۱۴ شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ بازرگان از ۱۰ کشور هند، ترکیه، آذربایجان، بوسنی، عراق، سوریه، اردن، افغانستان، کنیا، اقلیم کردستان از نمایشگاه ایران پلاست بازید خواهند کرد، همچنین نمایشگاه مجازی با حضور ۷۲ شرکت داخلی و دو شرکت خارجی نیز به مدت دوهفته برنامه‌ریزی شده است.

 

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه مجموع ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی با بهره‌برداری از ۱۰ طرحی که امسال محقق شد از ۶۵.۸ میلیون تن در ابتدای سال به ۸۰ میلیون تن افزایش یافته است، ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ میلیون تن خوراک معادل ۹۰۰ هزار بشکه در روز در ۶۰ مجتمع تولیدی کشور به مصرف می‌رسد.

 

محمدی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۵ میلیون تن محصول نهایی و قابل فروش در کشور تولید می شود که ۷۲ درصد صادر و ۲۸ درصد در داخل مصرف می‌شود، تصریح کرد: ۷۷ نوع کمیکال و ۱۸ نوع انوع پلیمر در قالب ۳۳۴ گرید در کشور تولید می‌شود و در پایین دست پتروشیمی به مصرف می‌رسد.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رشد تقاضای جهانی محصولات پتروشیمی را ۴.۵ در مقابل یک درصد فرآورده‌های نفتی اعلام کرد و گفت: در دهه‌های آتی، شیب مصرف فرآورده‌های نفتی کاهش می‌یابد، اما مصرف فرآورده‌های پتروشیمی با شیب چشمگیری رو به افزایش است، بنابراین لازم است در توسعه کلان کشور به توسعه صنعت پتروشیمی بیشتر و جدی‌تر توجه و تمرکز کرد.

 

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۹ میلیون تن انوع پلیمر در کشور تولید می‌شود، گفت: این عدد با بهره‌برداری از طرح‌های جهش سوم که در حال ساخت هستند در سال ۲۰۲۵ به ۲۱ میلیون تن با ۱۲۰ درصد رشد می‌رسد.

منبع:شانا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد