ارسال پاسخ

۱۳ اسفند ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3461

pvc-asso.ir

محققان پلیمرهای کاملا قابل بازیافت از لیپوئیک اسید تولید می کنند

دانشمندان دانشگاه گرونینگن( هلند) و دانشگاه علم و صنعت شرق چین در شانگهای پلیمرهای مختلفی از یک مولکول طبیعی به ناملیپوئیک اسیدتولید کردند. این پلیمرها در شرایط ملایم به راحتی دپلیمریزه شده و به مونومر اولیه تبدیل میشوند.حدود 87% از این مونومرها را می توان به شکل خالص خود بازیابی کرد و برای ساخت پلیمرهای جدید با کیفیت بکر مورد استفاده قرار داد.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:


بن فرینگا پروفسور شیمی آلی در  دانشگاه  گرونینگن در این باره  توضیح داد: ما راهی را برای تولید پلیمرها از مولکول های طبیعی لیپوئیک اسید به روشی کاملا کنترل شده پیدا کردیم. این مولکول دارای ساختار حلقه ای شامل پیوند گوگرد- گوگرد است. وقتی این پیوند شکسته شود، اتم های گوگرد می توانند با مولکول های دیگر واکنش نشان دهند. این فرایند قبلا شناخته شده بود اما ما راهی را برای کنترل آن و سنتز پلیمرها با زنجیره طولانی پیدا کردیم.


این مولکول همچنین دارای یک گروه کربوکسیل است که به راحتی با یون های فلزی واکنش می دهد. این واکنش می توانند منجر به اتصالات عرضی پلیمرها و ایجاد ماده ای الاستیک شود. با حل این مولکول در آب با هیدروکسید سدیم و سپس تبخیر آب، یک فیلم پلیمری با استحکام بیشتر از طریق پیوندهای یونی تولید می شود.


 از انجا که این پلیمریزاسیون از طریق پیوندهای برگشت پذیر حاصل می شود، مواد نیز خود ترمیم هستند. یعنی زمانی که برش داده می شوند، می توانید انتهای آن را به هم فشار دهید و در عرض چند دقیقه دوباره به هم متصل می شوند.


لیپوئیک اسید یک مولکول کوچک طبیعی با ساختاری ظریف است. با قرار گرفتن این پلیمرها در معرض هیدروکسید سدیم، پلیمرها حل شده و به مونومر تبدیل می شود. با افزودن کمی اسید ، این مونومرها رسوب کرده و میتوانند بازیابی شوند. کیفیت این مونومرهای بازیافتی با کیفیت مواد اصلی یکسان است. این مواد را می تواند چندین بار به مونومر، بدون افت کیفیت تبدیل کرد. با این حال، کاربردهای صنعتی این پلیمر جدید فعلا دور از انتظار است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد