ارسال پاسخ

۱۴ مرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1734

pvc-asso.ir

تصفیه سازی آب در عرض چند ثانیه توسط یک پلیمر جدید

دانشمندان در تحقیقات خود به یک  پلیمر جدید رسیده اند که می تواند آلاینده های آب را ظرف چند ثانیه از بین ببرد و قابلیت استفاده مجدد  را داشته باشد. 

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: این پلیمر همانند فیلتر های تصفیه هوای خانگی عمل کرده که با به دام انداختن ذرات آلوده هوا و گرد و غبار اضافی پاکی هوای خانه را به همراه خواهد داشت. در واقع دانشمندان در این روش تصفیه آب، از روش پیشین تصفیه هوا بهره گرفته اند و با استفاده از  ماده سيكلودكسترين (cyclodextrin) باعث خلوص و تصفیه آب می شوند.


تیم تحقیقاتی دانشگاه کورنل آمریکا به سرپرستی ویل دیچتل (Will Dichtel) مدرس دانشگاه، به ماده ای متخلخل بر پایه سيكلودكسترين رسیدند که قابلیت جذب آلودگی های محیطی بیشتری را نسبت به کربن معمولی از خود نشان داده است.این تفاوت جذب آلودگی در بعضی موارد تا 200 برابر بیشتر از کربن می باشد.
کربن های فعال، سطح بزرگتری دارند و این خود یک مزیت است اما  نمی توانند به اندازه مواد سيكلودكسترين آلودگی ها را جذب کنند.


 آنچه در این پروژه انجام شده است در واقع ایجاد یک سطح تماس بالا برای موادی بر پایه سيكلودكسترين بوده است که بتوان  به ترکیبی از مزیت های این ماده با خواص ذاتی کربن فعال رسید که میتواند آب را در عرض چند ثانیه پاک سازی و خالص سازد.


 
پلیمر های حاوی ماده سيكلودكسترين دارای مزیت هایی هستند که می توانند بدون افت خواص به سهولت مورد استفاده مجدد قرار بگیرند.


 طبق گفته ی دکتر دیچتل قابلیت بازیافت این مواد یکی دیگر از مزیت های پلیمر سيكلودكسترين است از طرفی فیلتر های کربن فعال برای بازسازی مجدد نیاز به فرایند گرمایی بالایی دارند، در حالی که فیلتر های سيكلودكسترين به راحتی میتوانند در دمای اتاق بوسیله متانول یا اتانول شستشو  داده شوند.


نتایج در مجله طبیعت (journal Nature) منتشر خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط