ارسال پاسخ

۲۵ شهریور ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1813

pvc-asso.ir

افزایش عرضه در بازار پلیمرها در هفته قبل

بازار پلیمرها در هفته گذشته با افزایش حجم عرضه‌ها و کاهش تقاضا روبه‌رو شد و به تدریج رسیدن به تعادل در بازار آزاد آغاز شده است.

هفته گذشته بورس کالا شاهد افزایش ۶/ ۳ درصدی حجم عرضه‌ها بود و عرضه پلیمرها به بیش از ۷۰ هزار و ۵۰۰ تن برای انواع استاندارد افزایش یافت. این به معنی آن است که یکی از بالاترین عرضه‌ها در هفته‌های اخیر در بورس کالا به ثبت رسید، ولی در برابر آن شاهد کاهش نزدیک به ۱۴ درصدی تقاضا در همین بازار بودیم. سختگیری‌های بهین‌یابی را باید دلیل اصلی کاهش حجم تقاضا به شمار آورد و موجب شد تا حجم معاملات نیز نزدیک به ۹ درصد کاهش یابد و به نزدیکی ۵۹ هزار تن در هفته گذشته برسد.

 

این مسیر کلی نشان می‌دهد که بازار از شرایط التهاب پیشین اندکی فاصله گرفته ولی این ادعا به معنی کاهش جدی نرخ در بازار آزاد نبوده است. با توجه به شرایط فعلی می‌توان امیدوار بود که بازار پلیمرها با آزادی عمل بیشتر در بورس کالا به تعادلی نسبی دست یابد که این ثبات بیش از همه برای تولیدکنندگان در واحدهای پایین‌دستی جذاب خواهد بود. قیمت‌ها در بازار آزاد پلیمرها در طول هفته گذشته افزایشی بود اگرچه در روزهای پایانی هفته قبل شاهد چند تکانه مقطعی از افت قیمت‌ها بودیم که نشان می‌دهد بازار برای روزهای پیش‌رو از پتانسیل کاهش نرخ برخوردار است. این در حالی است که هنوز نوسان قیمت ارز در بازار غیررسمی از کاهش جدی قیمت‌ها در بازار پلیمرها جلوگیری کرده، ولی این نکته به معنی آن نیست که بازار محصولات پتروشیمی از پتانسیل کاهش نرخ برخوردار نباشد.

 

منبع: نیپنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد