ارسال پاسخ

۹ آذر ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2513

pvc-asso.ir

سیستم اندازه گیری لوله های پلاستیکی

این سیستم یکپارچه، تولیدکنندگان را قادر می سازد تا کیفیت محصول و بهره وری را افزایش دهند، قابلیت اطمینان فرایند را بالابرده و صرفه جویی در مواد انجام گیرد.

 سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: Beta LaserMike سیستم اندازه گیری و کنترل لوله و مجرای پلاستیکی با ابزار سنجش در محل- از اکسترودر تا واحد کشش  معرفی می کند. به گفته شرکت، این سیستم یکپارچه، تولیدکنندگان را قادر می سازد تا کیفیت محصول و بهره وری را افزایش دهند، قابلیت اطمینان فرایند را بالابرده و صرفه جویی در مواد انجام گیرد.

 

این سیستم انتها به انتها شامل  AccuScan 6000 است که گفته می شود تنها برای اندازه گیری چهار محوری قطر و سنجش دو پهنی تا سایزهای 50 میلیمتر مناسب است. این ابزار یک اندازه گیری جامع را با احاطه محصول فراهم میکند تا مزایایی مانند دقت بالای اسکن، صحت دوپهنی و دقت بالای تشخیص عیب را ارائه دهد.

 

سری AccuScan 5000 با سنجش  دو محوری قطر و دو پهنی در معرض نمایش خواهد بود. هر  مدل قابلیت 2400 اسکن در هر ثانیه و برای هر محور را دارد. سنجش مافوق صوت  UltraScan Pro اندازه گیری سریع و دقیق ضخامت دیواره را ارائه می دهد.

 

فرایندهای تولید از بررسی رواداری با سرعت بالا، اندازه گیری لوله های چند لایه ( تا 4 لایه )، اتصال به اترنت پیشرفته از طریق سرور داخلی و سایر پیشرفت ها بهره می برند. فناوری ثبت شده UltraScan با تنظیم و کالیبراسیون تمام اتوماتیک، به تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا تنظیمات سریع فرایند را انجام دهند و از تولید ضایعات جلوگیری کنند و نتایج با کیفیت را تضمین میکند.

 

همچنین جدیدترین دستگاه اندازه گیری غیر تماسی برای سنجش طول و سرعت محصولات به نام LaserSpeed Pro معرفی شد. این ابزار از دقت بالایی برخوردار است. آشکارساز LN3015/LN3040 قبل از ایجاد مشکلات پرهزینه در تولید، به سرعت و با اطمینان بالا موقعیت عیب را درمحصول شناسایی می کند. تکنولوژی پردازش و حسگر سریع بلافاصله تغییرات ناگهانی در قطر محصول( تا 40 میلیمتر) را تشخیص می دهد و کوچکترین نقص ها را شناسایی می کند.

 

 برای نمونه های خارج از خط و بخش های برش خورده،BenchMike Pro اندازه گیری سریع و دقیق ابعادی از قطر داخلی، قطر بیرونی و ضخامت دیواره محصولات لوله و مجرا را ارائه می دهد. این ابزار اتصال اترنت و  USB را ارائه می دهد.

 

اندازه گیری طول عمر مفید لوله های مدفون

معمولاً قبل از اینکه لوله ­ها در داخل زمین دفن شوند، برای اطمینان از اینکه در مدت مشخص طول عمرشان کارایی دارند، مورد ارزیابی قرار می­گیرند. با این حال، اخیراً پروژه­ای بر روی نمونه لوله ­های قدیمی صورت گرفته تا طول عمر مفید آنها را بدست آورد. 

 

روژه­ای که توسط موسسه تحقیقاتی هلندی  Kiwa Technology  اداره می شود آزمایشی بر روی یک خط لوله 500 متری و دارای 49 محل اتصال، لوله­های گاز و آب را تحت شرایط مختلف مورد آزمایش قرار داده است. مدیر حسابداری شرکت کیوا، در کنفرانس زیرساخت­های لوله­های پلاستیکی که اخیراً در شهر لندن برگزار شد، گفت؛ منافع شرکت­ها در این است که بدانند چگونه می­توانند مدت زمان طول عمر مفید لوله­های دفنی خود را افزایش دهند.

 

کیوا 9 حفاری را بر روی لوله آب سایز mm110 که در فشار bar 10-5/3 مورد استفاده قرار گرفته بود، انجام داد، همچنین همین تعداد حفاری را بر روی لوله­ای مشابه در فشار bar1-09/0 و بیشتر از 9 حفاری را بر روی لوله گاز mm32 در فشار bar1-8/0 انجام داد. در هر حفاری، m30-10 لوله استخراج می­شود. سپس نمونه­ها در طیف وسیعی از تست­های فیزیکی شامل فشار هیدرواستاتیکی مورد سنجش قرار می­گیرند.

 

 نتایج نشان دادند که کیفیت لوله­های PVC باقی­مانده پس از   50-30 سال مصرف طبق استانداردهای مدنظر هنوز هم در سطح بالایی قرار دارد. تفاوت­هایی بین لوله­های جدید و قدیم وجود دارد که این تفاوت­ها شامل تغییر در دمای انتقال شکنندگی به چقرمگی می­باشد. دلیل این امر بسیار ساده است؛ در طول زمان تولیدکنندگان PVC محصولات بهتری تولید کرده­اند و این امر ادامه خواهد یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط