ارسال پاسخ

۲۰ آذر ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2538

pvc-asso.ir

انتشار دیوکسین

سازمان محیط زیست از انتشار سالانه کل دیوکسین از سال 1997 مطابق با برنامه کاهش انتشار دیوکسین ناشی از فعالیت های تجاری در ژاپن خبر داد که براساس قانون دیوکسین تاسیس شده است.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، طبق این اعلامیه های سازمان، حدود 90 درصد از کل دیوکسین های انتشار یافته از سوزاندن زباله در سال 1997 نشات یافته اند.

 

 با این حال، بعد از وضع قانون دیوکسین و مقررات مربوط به انتشار آن در مورد سوزاندن زباله، کل انتشار سالانه دیوکسین از حدود 8100 گرم در سال 1997 به میزان 317 گرم در سال 2006 به طور قابل توجهی کاهش یافت.(شکل 2-3)

 

انتشار دیوکسین ها از فعالیت های صنعتی از جمله کوره های ساخت فولاد الکتریکی و فرایند های پالایش برای صنعت فولاد غالب است و انتشار دیوکسین از تولید VCM در پایین ترین حد ممکن قرار دارد.( شکل 2-4)

 

از کل انتشار گازهای گلخانه ای به محیط زیست، انتشار به آب فقط در حدود 0.5 درصد و بیشترین میزان انتشار در هوا است.

 

انتشار دیوکسین از تولید مونومر وینیل کلراید

اتیلن دی کلراید یکی از منابع انتشار دی اکسین است که قانون دی اکسین برای آن قابل اجراست. در طی فرایند اکسی کلریناسیون در فرایند های تولید EDC/VCM مشخص شده است که در دمای 250 تا 300 درجه سانتیگراد علاوه بر کربن، هیدروژن، اکسیژن و کلر، اثرات کاتالیزوری فلزاتی مانند کلرید مس میتواند از طریق واکنش های جانبی مقدار کمی از دیوکسین ها را آزاد کند.

 

در شکل 2-6 نتایج انتشار دیوکسین  حاصل از تولید VCM  در طول سالهای 1997 تا 2006 نشان داده شده است. در طول بررسی این دوره، انتشار کلی دیوکسین از  تولید VCM کمتر از 1 گرم در سال است که معادل با حدود 0.4 درصد از کل انتشار دیوکسین در صنایع و حدود 0.1 درصد از کل انتشار دیوکسین حاصل از سوزاندن ضایعات است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد