ارسال پاسخ

۱۹ خرداد ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2832

pvc-asso.ir

روندها و اطلاعات آماری در مورد لوله های پلاستیکی

اولین لوله های پلاستیکی با استفاده از اکسترودر هیدرولیک و یک رول میل تولید شد. از آنجایی که بی ثباتی زیادی در محصول نهایی وجود داشت، پذیرش کیفیت در سطح تجاری دشوار بود

به گزارش واحد کارشناسی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، سیستم های آبیاری بیش از 3000 سال سابقه دارند. تاریخچه ی لوله های پلاستیکی به قرن 19 م بر می گردد. PVC برای اولین بار در سال 1835 کشف شد و پلیمریزاسیون آن در حدود سال 1870 اتفاق افتاد. در سال 1932 اولین تیوب ساخته شده از  PVC تولید شد.

اولین لوله های پلاستیکی با استفاده از اکسترودر هیدرولیک و یک رول میل تولید شد. از آنجایی که بی ثباتی زیادی در محصول نهایی وجود داشت، پذیرش کیفیت در سطح تجاری دشوار بود. با این وجود تا سال 1939 حدود 400 خانه در آلمان از لوله های  PVC برای شبکه ی فاضلابی و خطوط آبرسانی استفاده می کردند. تا سال 1941 چندین شهر آلمان از جمله برلین، درسدن، لایپزیگ استفاده از لوله ها پلاستیکی را برای لوله کشی امتحان کردند. در دهه 1960 پیشرفت در تولید لوله های پلاستیکی این صنعت را به سمت استاندارد سازی سوق داد.

 

آمار صنعت لوله های پلاستیکی براساس منابع معتبر:

1-  تولید لوله و قطعات پلاستیکی، صنعتی به ارزش 19 میلیارد دلار در ایالت متحده است. از سال 2012-2017 این صنعت با میانگین سالانه 2.7% رشد یافته است. (IBIS World)


2- این صنعت در حال حاضر حدودا با 875 کارخانه درایالت متحده فعالیت می کند و همه با هم مسئول حدود 43000 فرصت شغلی مستقیم هستند. (IBIS World)


3- آلمان پیشرو جهانی برای واردات تیوب های سخت، لوله ها و شلنگ برای صنعت لوله های پلاستیکی است. در سال 2016، آلمانی ها  این محصولات را به ارزش 139 میلیون دلار وارد کردند. فرانسه دومین پیشرو با 123 میلیون دلار واردات مقام دوم را دارد. ایالت متحده، کانادا، سوئیس و انگلستان  همگی بالغ بر 50 میلیون دلار واردات داشتند. (Plastics Insight)


4- انتظار می رود کل تقاضای ایالت متحده برای لوله های پلاستیکی به 63.5 میلیارد دلار در ارزش کل برسد. (Freedonia Group)


5- پیش بینی می شود تا سال 2020، بازار جهانی لوله های  PVC تقریبا به 54 میلیون تن برسد. سیم و کابل هر ساله حدود 10% از کل مصرف  PVC در سطح جهان را تشکیل می دهند. (Statista)


6- با بیش از 60 سال تجربه و تحقیقات میدانی، لوله های  PVC بیش از 100 سال عمر سرویس دهی دارند. (Water Finance and Management)


7- 66% لوله های آبرسانی در ایالت متحده  دارای قطر 8 اینچ و یا کوچکتر هستند. با استفاده از لوله های  PVC به جای  چدن ، حدود 21 میلیارد دلار در هزینه های پمپاژ در طول عمر این لوله های پلاستیکی صرفه جویی میشود. (Water Finance and Management)


8- مدیریت آب و صنعت فاضلاب تا 40% از کل مصرف انرژی یک جامعه را تشکیل می دهد. جایگزینی لوله های PVC می تواند این هزینه ها را کاهش دهد. (Water Finance and Management)


9- برای پمپاژ آب از طریق لوله های چدن داکتیل 54% انرژی بیشتری نسبت به پمپاژ از طریق لوله های پلاستیکی نیاز است. (Water Finance and Management)


10- همه ی پلاستیک ها از لحاظ انرژی پمپاژ مشابه نیستند. هزینه ی پمپاژ آب از طریق لوله های  HDPE دو برابر لوله های  PVC است. Water Finance and Management))


11- خاک های خورنده 75% از تجهیزات انتقال آب یک جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند. اگر لوله های  PVC با لوله های  HDPE جایگزین شود، تا 37 میلیارد دلار در طول عمر نصب صرفه جویی میشود. (Water Finance and Management)


12- هزینه ی نصب لوله های  PVC می تواند تا 70% کمتر از هزینه ی نصب لوله های چدنی در زیرساخت های یک جامعه باشد. (Water Finance and Management)


13- لوله های  PVC به تنهایی فعالیت های اقتصادی به ارزش 14 میلیارد دلار ایجاد می کنند.حدود 25000 شغل مستقیما توسط لوله  PVC حمایت می شوند. (Uni-Bell PVC Pipe Association)


14- پیش بینی می شود بازار  PVC تا سال 2021، 72.3میلیارد دلار ارزش داشته باشد. (Statista)


15- آلمان پیشرو در سطح تقاضا برای لوله های پلاستیکی ، مجراها و اتصالات با بیش از 676.4 میلیون کیلوگرم نصب سالانه است. ایتالیا با 433 میلیون کیلوگرم تقاضا در جایگاه دوم قرار دارد. لهستان، اسپانیا و انگلیس همگی تقاضای بالای 300 میلیون کیلوگرم دارند. (Plastics Insight)


16- در اروپا، 28% از  PVC  تولید شده مستقیما برای ساخت پروفیل  و 22% از آن برای لوله و اتصالات استفاده می شود.  کاربرد متداول دیگر فیلم سخت است که حدود 9% از کل تقاضای  PVC را تشکیل می دهد. (PVC.org)


17-  در مجموع، سالانه بیش از 78 میلیارد پوند پلاستیک در سطح جهان تولید می شود. حدود 17% از این پلاستیک ها شامل لوله های پلاستیکی است که برای صنعت ساخت و ساز در نظر گرفته شده اند. (American Chemistry Council)


18- در سال 2017 ، حدود 19 میلیارد پوند HDPE  تولید شد که نسبت به سال گذشته 1.9% کاهش داشته است. سطح تقاضای  HDPE با سطوح تولید آن سازگار است. (American Chemistry Council)


19-  آژانس حفاظت از محیط زیست تخمین میزند که تا 4% از مصرف برق  سالانه در ایالت متحده برای پمپاژ آب آشامیدنی و یا خدمات فاضلاب استفاده می شود. این رقم معادل 56 میلیارد کیلووات به ارزش 4 میلیارد دلار است. (American Chemistry Council)
 

روند و تجزیه و تحلیل صنعت لوله های پلاستیکی

صنعت لوله های پلاستیکی همچنان عامل اصلی درآمدها در چند بخش است. لوله های  PVC ضمن بهبود کارایی باعث کاهش مصرف انرژی می شوند. این لوله ها بر کیفیت آب یا سوختی که از درون آنها انتقال می یابد تاثیری نمی گذارند. در مقایسه با لوله های چدنی، تحت تاثیر خاک خورنده نیستند. همچنین می توانند میزان انسداد را کاهش دهند..

 

 لوله های پلاستیکی انعطاف پذیر حتی می توانند با شعاعی که تقریبا 25 برابر قطر آن هاست خم شوند. در ایالات متحده ، اروپا و بخش هایی از آسیا و آفریقا همواره تقاضای لوله پلاستیکی وجود خواهد داشت.این امر به صنعت اجازه می دهد تا مانند 60 سال گذشته ، همواره تأثیر مثبت اقتصادی بصورت محلی و جهانی وجود داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد