ارسال پاسخ

۱۱ تير ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2908

pvc-asso.ir

بهبود خواص با توسعه فیلرهای جدید

کربنات کلسیم که به طور گسترده در ترکیبات  pvc سخت و انعطاف پذیر استفاده می شود، تعادل خوبی در استحکام ضربه، سفتی و شفافیت ایجاد می کند.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

Hubercarb W3N دارای غلظت بسیار کمی از آهن (ppm40) و رطوبت (0.01%) همراه با مقداری سلیس کمتر از سطح قابل تشخیص است. به گفته ی شرکت هوبر، وجود کلرید آهن حتی در غلظت های کوچک باعث بهبود دی هیدروکلراسیون pvc می شود. استفاده از Hubercarb W3N باعث بهبود ماندگاری رنگ برای لوله های pvc سخت و پروفیل های خارج ساختمان می شود. این اثر در شکل 2 نشان داده شده است.

شکل 2- تاثیر Hubercarb W3N روی کامپاند  pvc با 0.5 و 3  phr از Tio2 در 500 ساعت  هوازدگی تسریع شده .زردی کمتر به این معنی است که رنگدانه ی کمتری مورد نیاز است همچنین ماندگاری عالی در خواص فیزیکی محصول نهایی خواهیم داشت.

 

استفاده از کربنات کلسیم اغلب در پلیمرهای ارزان مانند PE،  PPو  PVCمعنا پیدا می کند که می تواند سفتی، حفظ استحکام و مقاومت به ضربه را افزایش دهد در حالی که هزینه های کامپاند را کاهش میدهد. پرکننده ها تمایل به کاهش مقاومت به ضربه در پلیمرهای مقاوم در برابر ضربه از جمله کوپلیمرهای  PP دارند، در واقع آنها می توانند مقاومت به ضربه پلیمرهای شکننده تر مانند هموپلیمرهای  PPرا بهبود دهند. مشاهده شده است که 10-20% از وزن کربنات کلسیم ریز پوشش داده شده با استئاریک اسید منجر به بهبود مقاومت به ضربه از طریق تشکیل حباب در پلیمر پس از ضربه می شود. این باعث می شود که انرژی ضربه روی حجم بیشتری از پلیمر پخش شود. هنگامی که این ذرات به دلیل کاهش چسبندگی ناشی از پوشش استئاریک اسید دچار از هم گسستگی( عدم خوشه ای شدن) می شوند، فوم ایجاد می شود. این موضوع در شکل 3 نشان داده شده است.

شکل 3- کربنات کلسیم پوشش داده شده با  استئاریک اسید می تواند مقاومت به ضربه پلیمر را از طریق فرایند گسستگی فیلر افزایش دهد.

 

یک کربنات کلسیم پایدار توسط Arctic Minerals تحت نام تجاری AquaFlex توسعه یافت. برخلاف کربنات کلسیم استاندارد که استخراج شده از رسوبات قدیمی است، AquaFlexرسوبی تازه و بسیار خالص است. این کربنات کلسیم کاملا تجدید پذیر است. بسیاری از شرکت ها برای استفاده از محتواهای تجدید پذیر اهدافی تعیین کرده اند. برای آنها AquaFlex رویایی است که به حقیقت پیوست. این کربنات کلسیم حدود 20 تا 40% وزنی در پلی اولفین ها استفاده می شود.

 

هوبر همچنین فیلرهای متنوع دیگری از جمله آلومینا تری هیدرات (ATH) و هیدروکسید منیزیم (MDH)  نیز برجسته می کند. ATH و MDH فیلرهایی کاربردی هستند که می توانند باعث کاهش گسترش شعله و تولید دود در طیف وسیعی از پلاستیک ها، لاستیک، چسب و محصولات روکش شوند. اما مانند سایر پرکننده ها، حضور آنها باعث تغییر در خواص مکانیکی ترکیب می شود. هوبر برای تقویت خواصی مانند کاهش کشیدگی، استحکام کششی و انعطاف پذیری طیف کاملی از محصولات پوششی سطح ATH  و  MDH  را تولید می کند.(جدول1)

 

به گفته ی هوبر جدیدترین محصولات این شرکت اصلاح شده سطحی بدون هالوژن  TV5Magnifin H- و هیدروکسید منیزیم  H-10TV است. در مقایسه با سایر محصولات MDH آنها کشیدگی بالاتر، جریان مذاب بهتر، رفتار اکستروژن بهبود یافته ، کاهش جذب آب ، بهبود مقدار  LOI، عملکرد الکتریکی مرطوب و عملکرد پیری بهتر در دماهای بالا را ارائه می دهند. (شکل 1)

 

جدول 1- دستاوردهای عملکرد ناشی از فیلرهای مختلف اصلاح شده سطحی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد