ارسال پاسخ

۲۹ بهمن ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2107

pvc-asso.ir

افزایش طول عمر لوله های قدیمی

در این روش چندین لایه پلاستیک مایع  به درون لوله موجود تزریق می شود، به طوری که یک لوله پلاستیکی جدید در داخل لوله قدیمی شکل می گیرد.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: در بسیاری از بلوک های آپارتمان از دهه 60 و 70 میلادی، لوله های قدیمی به پایان عمر خود نزدیک می شوند.  در هنگام تمیز کردن لوله و عکس برداری از سطوح داخلی، اغلب سوراخ ها و ترک های بزرگ را می توان دید که به علت آلودگی و لجن کیپ شده اند . بنابراین خطرات قابل توجهی ناشی از نشتی وجود دارد.

 

شرکت aibel طول عمر  بیش از 1000 متر از لوله های فاضلابی را برای 72 آپارتمان در هاگوسوند نروژ افزایش داد.

 

 در این روش نوسازی لوله که بازسای با آستر نیز نامیده می شود، تضمین می کند که  لوله های چدنی قدیمی که  در اوایل دهه 70 نصب شده اند برای 40 تا 50 سال آینده بدون نشتی باقی خواهند ماند. این پروژه برای  Ramsdalen از طریق شرکت نصب و خدمات aibel انجام شد که تجربه  این شرکت در بازسازی لوله ها منجر به روشی موثر برای افزایش دوام و استحکام لوله ها در یک دوره طولانی استفاده می شود.

 

 Aibelبیش از 1000 متر لوله را برای 72 آپارتمان بازسازی می کند

 آقای مورتن مدیر بازسازی لوله ها در شرکت نصب و سرویس Aibel توضیح می دهد: در این روش چندین لایه پلاستیک مایع  به درون لوله موجود تزریق می شود، به طوری که یک لوله پلاستیکی جدید در داخل لوله قدیمی شکل می گیرد. این لوله سپس حدود چند میلیمتر  قطر کمتری نسبت به لوله اصلی دارد اما این مورد برای این نوع لوله ها نادیده گرفته می شود.

 

تزریق یک لایه نازک پلاستیک به درون لوله فاضلابی موجود با یک دستگاه ویژه

 

یک روش سریع و مقرون به صرفه

Aibel اولین شرکت در نروژ بود که از این نوع دستگاه پاشش با پلاستیک مایع استفاده کرد. پلاستیک در مدت 2 دقیقه سفت و سخت می شود. به این معنی که پلاستیک هیچ شانسی برای جمع شدگی در این مدت زمان کوتاه ندارد. این لوله در واقع بلافاصله بعد از اصلاح و بهبود آماده استفاده است. استرکاری داخلی به عبارت دیگر یک روش ساده و مقرون به صرفه در مقایسه با بقیه روش های متداول بازسازی است. آقای ورتن گفت در Ramsdalen می توانیم بخشی از  6 آپارتمان را در حدود یک هفته تکمیل و بازسازی کنیم.  برای  راحتی ساکنین منطقه، دوش ها و توالت های موقت در خارج ساختمان قرار داده می شود که با این کار ساکنین می توانند همزمان با کار تیم Aibel در خانه هایشان بمانند.

 

 

روش های آستر کاری داخلی Aibelبرای انواع لوله های فاضلابی با قطر 50 تا 300 میلیمتر مناسب است

در روش های نوسازی متداول نیاز به نصب  لوله های جدید است. این کار بسیار هزینه بر بوده و ساکنین مجبور به ترک خانه هایشان برای چندین ماه هستند، زیرا دیوارها و کف ساختمان برای خارج کردن لوله ها باید شکسته و تخریب شود. Aibelهمچنین تجهیزات و تخصص مورد نیاز را برای تقویت لوله ها با پشم شیشه دارد و می تواند انواع لوله های فولادی، چدنی و سفالی در کاربرد فاضلابی را در قطر های 50 تا 300 میلیمتر بازسازی کند. پیش از این، شرکت تعمیر لوله ها را در 96 آپارتمان در هاگسوند انجام داده است اما طبق گفته مدیر پروژه، پتانسیل بازار قابل توجهی برای این روش وجود دارد.

 

 

آسترکاری همچنین یک راه حل عالی در ارتباط با نوسازی مناطق ساحلی است که محدودیت در خرابی عامل مهمی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد