ارسال پاسخ

۱۴ اسفند ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2128

pvc-asso.ir

افزودنی غیر سمی ضد اشتعال جدید برای محصولات pvc نرم

افزودنی بر پایه مس، راهی برای بهبود اثر ضد اشتعال و همچنین فراهم آوردن ماده ای محیط زیست دوست را نشان می دهد.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: بسیاری از افزودنی ها که pvc را در مقابل شعله مقاوم می ساخت از سال 1930 گسترش پیدا کرد و حاوی فلزات سمی سنگین بود.


 محققان در دانشگاه ویلیام در امریکا مطالعات خود در زمینه افزودنی های بسیار سودمند بر پایه مس که اساسا غیر سمی است انجام دادند.نتایج این تیم با عنوان افزودنی های حاوی مس دارای اثر ضد اشتعال برای محصولاتpvc  نرم کهPMSE126  نام داشت، عرضه شد.


 افزودنی جدید به نظر می رسد تا اندازه ای مانند بسیاری از افزودنی های ضد اشتعال با ایجاد پیوند های اتصالات عرضی در زنجیره پلیمر و در حضور گرما یک کاراکتر بی اثر را در سطح ایجاد می کند تا به جلوگیری از فرار گازهای قابل اشتعال کمک کند. 


افزودنی بر پایه مس، راهی برای بهبود اثر ضد اشتعال و همچنین فراهم آوردن ماده ای محیط زیست دوست را نشان داد. اکسید مس مخلوط فلزی با ظرفیت پایین،کوپلینگ کاهشی آلیلیک کلراید را فراهم آورد که به توالی پلی ان در پیرولیز pvc  پایان دهد.


اطلاعات کالریمتری نشان داد که این افزودنی می تواند منجر به کاهش قابل توجه اشتعال در نمونه pvc شود. به ویژه عمل هماهنگ و توام اکسید مس آنتیموان و مولیبدن نشان داده شده است. مشکلی که وجود دارد موضوع رنگ محصول نهایی است. مس(I)بدون رنگ است و نسبتا به اسانی به مس(II)رنگی اکسید می شود که می تواند زمینه رنگ محصول نهایی باشد. تیم معتقد است که اگر مشکل رنگ حل شود، اکسید مس مخلوط فلزی می تواند از لحاظ هزینه مقرون به صرفه باشد .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد