ارسال پاسخ

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1523

pvc-asso.ir

لوله های pvc مقاوم در برابر نفوذ ریشه درختان

هنگامی که ریشه درخت به یک محل اتصال یا ترک در لوله می رسد، ریشه برای دستیابی به رطوبت به درون لوله نفوذ می کند...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: ریشه های درختان که در داخل لوله های فاضلاب سنتی رشد می کنند، یک مشکل رایج و هزینه بوده و منجر به تخریب و مسدود کردن لوله های فاضلابی می شود.

 

جریان آب گرم در داخل لوله های فاضلاب می تواند بخار آب را به خاک سرد اطراف لوله منتقل کند. نوک ریشه های درخت می تواند تفاوت های جزئی در سطح رطوبت و مواد مغذی را تشخیص دهد و تمایل به رشد در این جهت را می یابد. هنگامی که ریشه درخت به یک محل اتصال یا ترک در لوله می رسد، ریشه درخت برای دستیابی به رطوبت به درون لوله نفوذ می کند. ریشه درختان به طور کامل لوله را پر می کند و فشار قابل توجهی را در شکاف و یا محل اتصال ایجاد می کند و همان جایی که ریشه ها وارد لوله می شوند، رشد ریشه ها ادامه می یابد.

 

 نیرویی که رشد ریشه به لوله وارد می کند باعث شکست و متلاشی شدن کامل لوله می شود. نفوذ شدید ریشه ها که از لحاظ ساختاری لوله را تخریب می کند،  منجر به جایگزینی لوله خواهد داشت.

 

لوله های حساس به تخریب توسط ریشه ها

بعضی از مواد لوله در برابر نفوذ ریشه نسبت به بقیه مقاوم ترند. لوله های سفالی لعابدار به راحتی توسط ریشه درختان تخریب می شوند. لوله های بتنی نیز به میزان کمتر از لوله های سفالی تحت نفوذ ریشه قرار می گیرند.

 

لوله های pvc  بسیار مقاوم به نفوذ ریشه است زیرا محل های اتصال کمتری دارد. همچنین به دلیل انعطاف پذیری محل های اتصال و اتصالات محکم pvc احتمال نشتی کمتری وجود دارد.

 

CSIRO استرالیا و سامانه لوله گذاری Iplex آزمایش هایی را برای مقایسه نفوذ ریشه در لوله های pvc، بتونی و سفالی در شرایط تسریع شده بیش از 32 ماه انجام داد. نتایج این گزارش به این صورت است:

 

عملکرد اتصالات  بتنی تقویت شده با فیبر(FRC) در مقایسه با PVC در برابر نفوذ ریشه ضعیف است؛ اما ضعیف تر از لوله های سفالی نیست. همچنین نتیجه گرفته شد که زبری سطح، تخلخل و طراحی ، PH مواد لوله از عوامل مهمی در این موضوع هستند. به عنوان نتیجه ای که از تست نفوذ ریشه حاصل شد اتصالات واشر آب بند PVC به طور قابل توجهی عملکرد بهتری نسبت به FRC و VC(سفالی) دارند. نفوذ ریشه درختان در سامانه های لوله گذاری منجر به نشت فاضلاب از سامانه لوله گذاری می شود. عملکرد سیستم اتصال نری / مادگی لوله های PVC  بهتر از سایر لوله هاست.

 

-----

بیشتر بخوانید

آبیاری چیست؟ انواع روش های آبیاری

 

لوله چیست؟ پی وی سی Pvc چیست؟ معرفی انواع لوله های پی وی سی

 

کاربرد انواع لوله ها / چگونگی انتخاب مواد ترموپلاستیک مناسب برای لوله کشی صنعتی

 

عمر طولانی لوله های پی وی سی ( PVC )

 

معرفی لوله های pvc شفاف مقاوم در برابر uv

 

5 گام کنترل ظاهری لوله و اتصالات پی وی سی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
نورا احسان شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
سلام با چه روشی میتوان جنس لوله هار ا از هم تشخیص داد راه شناسایی لوله از جنس
پی وی سی چیست؟ ارسال پاسخ
ناشناس یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
سلام یکی از راه های شناسایی پی وی سی قرار دادن آن در معرض شعله است یکی از ویژگی های پلیمر پی وی سی خود خاموش شونده بودن آن است که با دور کردن شعله از آن، خاموش می شوند و نمی سوزد. به علاوه می توان بوی سوختن نمونه مجهول را با بوی سوختن نمونه معلوم پی وی سی مقایسه کرد و از این طریق پی وی سی را شناسایی کرد از راههای دیگر شناسایی پلیمر پی وی سی آزمون رنگ شعله (آغشته کردن سیم مسی با پلیمر پی وی سی) است که اگر رنگ شعله سبز شد نشان دهنده وجود پی وی سی است
ناشناس دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
ممنونم از پاسخگویی شما خیلی مفید بود ارسال پاسخ
آقا کاظم گلباف چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲
درود،ریشه درخت باعث خرابی کنتور و سوراخ شدن لولهpvc خانه ام در تفت گردید،تابحال اداره آب با اعلان خرابی کنتور و مبلغ بیشتر قبض ارسال میکرد،چند وقت پیش با ریختن گازوئیل اطراف کنتور و لوله ها،مشکل مرتفع شد،پ‌ودر آهک هم بسیار عالی ست،چون 10سال قبل در محل هایی از دیوار باغ که شفته آهک کرده بودم دیوارها سالم ،ودر محل هایی ک آهک نبود،ریشه درختان دیواری ک با سنگ و سیمان ساخته بودم را خرابکرد. ارسال پاسخ