ارسال پاسخ

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1552

pvc-asso.ir

برجام و تاثیر آن بر صنعت کشاورزی و صنایع وابسته

با نزدیک شدن به روز تصمیم گیری ترامپ برای ماندن یا خروج از برجام، گمانه ها درباره تاثیر آن بر صنعت افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از ایرنا، رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران در تولید ماشین آلات کشاورزی 95 درصد خوداتکایی داخلی دارد و خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته ای برجام بر روند توسعه و سرمایه گذاری این صنعت تاثیری نمی گذارد.

 

کامبیز عباسی درباره تاثیر خروج احتمالی آمریکا از برجام بر ورود دانش فنی و مواداولیه ماشین آلات سنگین کشاورزی افزود: بیشتر نیازهای ماشینی در زمینه لوازم و تجهیزات کشاورزی و آبیاری از محل صنعت داخلی تامین می شود.


به گفته وی، بیش از 300 شرکت تولیدکننده لوازم و تجهیزات آبیاری و نزدیک 250 شرکت تامین کننده لوازم و تجهیزات کشاورزی در کشورما فعال است.


توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شد


با اجرای برجام از دی ماه 1394، مقام های ایرانی بارها به کارشکنی های طرف مقابل بویژه آمریکا برای اموری مانند ارتباط های مالی و تجاری اعتراض کرده اند


دونالد ترامپ که از بهمن سال 1395 به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده، چندین بار بر پایان دادن به برجام تاکید کرده است و اکنون بیست و دوم اردیبهشت ماه باید میان ادامه برجام یا خروج از آن تصمیم بگیرد



 
پوشش نیاز به فناوری های نوین با همکاری اروپا


رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد پنج درصد باقیمانده وابستگی ایران در زمینه ماشین های کشاورزی به واردات برخی قطعات و فناوری های نوین مربوط است. ممکن است با خروج امریکا از برجام در انتقال برخی فناوری های نوین با مشکل روبرو شویم که البته در این زمینه نیز نگرانی نداریم؛ زیرا با همکاری برخی کشورهای اروپایی قابل پوشش است.


وی افزود: کشورهای اروپایی قطب تولید ماشین آلات کشاورزی به شمار می روند اما حتی مراودات ما با کشورهای اروپایی، هندوستان و ترکیه تاثیر چندانی در وضعیت تولیدات و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور ندارد


کشاورزان به استفاده از ماشین های تولید داخل گرایش دارند که دلیل آن، ارایه خدمات پس از فروش و قیمت های یک سوم تا یک پنجم پایین تر از ماشین آلات خارجی است. اکنون بذرکاری گندم، عملیات سمپاشی و برداشت غلات کشور توسط ماشین آلات تولید داخل انجام می شود.



عباسی اظهارداشت: در پسابرجام سرمایه گذاری مشترک ایران با کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی و هند توسعه یافت که به کاهش سهم ماشین های چینی در بازار کشور منجر شد و مراودات ما با کشورهای آسیای جنوب شرقی، آسیای شرقی، اروپا، ترکیه و هند به نحو مطلوبی توسعه پیدا کرد.



 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد