ارسال پاسخ

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1565

pvc-asso.ir

چگونه PVC-U شفاف برای تولید مواد غذایی و سوخت تبدیل به صنعت سبز می شود؟ (بخش پایانی)

بررسی توسعه PBR های لوله ای بر پایه PVC-U می تواند به وضوح بیان کند که استفاده از PVC-U شفاف در سه سال گذشته گام بزرگی به سمت سطحی از شناخته شدن به عنوان...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، در بخش اول این مقاله،  شانس PVC شفاف برای توسعه PBR های لوله ای و  روش های متنوع اتصال PVC-U شفاف، توضیح داده شد. اینک بخش دوم و پایانی آن را مشاهده می کنید.

 

   بازارهای واقعی و چالش ها برای  PBR ها با پایه PVC-U:

در حال حاضر راه های تجاری سازی متعددی برای PBR های لوله ای وجود دارد، اما همه آنها به شدت هزینه بر هستند، چنانچه صرفه جویی قابل توجهی از هزینه های سرمایه گذاری باعث می شود که اکتشاف بازار های جدید و بسیار بزرگتر صورت گیرد. بدین ترتیب، تعیین گزینه ای برای جایگزینی لوله های متداول و با قیمت بالاتر "نسل اول" (از جنس شیشه یا PMMA) با PVC-U شفاف با گرید جدید یک روند در حال پیشرفت است.

 

با وجود اینکه گریدهای جدید PVC-U شفاف با مقاومت UV بهینه شده هنوز به سطح مقاومت بسیار بالای UV در PMMA نرسیده اند، به لطف پروفیل های بسیار جذاب ویژگی های عمومی PVC-U شفاف، بازار در مورد طول عمر خدمات، سازش نشان می­دهد (شکل 2). در حال حاضر PVC-U شفاف "نسل دوم" در حال تبدیل شدن به معیاری برای PBR  های لوله ای برای کاربرد های گلخانه ای است. با این حال، پیشرفت قابل توجهی در بهبود قابلیت کاربرد در فضا­­­­­­های باز PVC شفاف توسط روش های نوید بخش مختلف وجود دارد.

 

همچنین توسط بازار نوید بخش احتمالی برای تکنولوژی جلبک در زمینه سوخت زیستی هر تکنولوژی فرایند PBR که باعث کاهش مصرف انرژی در مرحله کشت می شود، علاقه سرمایه گذاران وکشاورزان جلبک را به خود جذب می کند. در این زمینه، تجاری سازی فن آوری bubble-brushTM در حال حاضر به مرحله ای توسعه داده شده است که در آن اثبات مفهوم در مقیاس بزرگ، هر گونه شک و تردید را برطرف کرده است.

 

شکل 5 یک راکتور 18000 لیتررا بر اساس این تکنولوژی درحال کارنشان می دهد. جزئیات و مزایای این تکنولوژی در جای دیگری ارائه شده است و می تواند به طور دقیق بررسی شود. یک ویژگی کلیدی استفاده از به اصطلاح "موج شکن" خوراک گاز CO2 است که ایجاد تلاطم و اختلاط کارآمد می کند در حین اینکه اجازه می دهد فشار سیستم به <0.2،کاهش یابد. این به نوبه خود به طور چشمگیری هزینه های سرمایه گذاری ارائه شده توسط چنین سیستم های PBR را کاهش داده است.

شکل 5: 6/5 کیلومتر لوله PVC-U شفاف سایز 0،5×63 میلی متر که در یک تکنولوژی موج شکنی PBR لوله ای با 260 متر طول حلقه  و 18000 لیتر حجم استفاده شده است. زیست توده جلبک در صنایع غذایی استفاده می شود. (عکس: LGEM BV، هلند)

در دو سال گذشته، بسیاری ازسیستم های PBR بر پایه PVC-U شفاف با اندازه کوچکتر، در تمام نقاط جهان فروخته شده است تا عملکرد آنها برای رشد لکه های جلبک مختلف در شرایط کاری منحصر به فرد را نظارت و مقایسه کنند. بازخورد ها تا به امروز بسیار مثبت اند و به طور قابل توجهی در تصمیمات سرمایه گذاری آینده تاثیر گذار خواهند بود. شکل 6، a/b دو نمونه اخیر از چنین راکتورها را نشان می دهد.

 

شکل 6: راکتورهای نوع Gem-tube با ظرفیت 750 لیتر بر پایه PVC-U شفاف با گرید ویژه، نصب شده درSynthetic Genomics، ایالات متحده آمریکا (چپ) و یک نمایشگاه بین المللی کشاورزی در سوئیس به عنوان نمایش تکنولوژی (راست).


یکی دیگر از پلتفرم های بالقوه و جالب برای کشت جلبک، انضمام PBR ها به شکل دایره با اتصال مستقیم به یک نیروگاه حرارتی بلوکی است که بوسیله گیاهان زیست گاز تامین می شود. اثبات طرح پیش تر در سطح آکادمیک داده شده است. در حال حاضر، اولین آزمایش میدانی زندگی واقعی در یک گیاه زیست گاز موجود در آلمان شمالی هماهنگ شده توسط دانشگاه فنی برلین ویلدو و سیستم های لوله کشی جورج فیشر راه اندازی شده است. هدف این طرح ارائه شواهدی است که نشان می دهد، جلبک ها (نشان دادن حاصلخیزی منطقه ای بسیار بالای  زیست توده) می توانند به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای زیست توده ها جهت تغذیه گیاه بیوگاز به کار گرفته شوند؛ در نتیجه اجتناب از انتشار CO2 به جو، CO2 به طور مستقیم به PBR تغذیه می شود.


همچنین صنعت کشت آبی به عنوان یک بازار تجاری کاملا شناخته شده برای میکروجلبک ها، جهت بررسی کاربرد PVC-U شفاف با گرید ویژه برای استفاده در سیستم های PBR شروع شده است. شکل 7 یک نمونه قابل توجه گرفته شده ازیک پروژه اخیر در آسیا را نشان می دهد..
 

شکل 7: 20 کیلومتر لوله کشی با لوله PVC-U شفاف سایز1.7 x110 میلی متر و بیش از 3000 عدد زانو،  یک مزرعه جلبک با بازده سالانه 200 میلیارد بشکه در مترمربع جلبک دریایی در آسیا را تشکیل می دهد.

 

نتیجه گیری:

بررسی توسعه PBR های لوله ای بر پایه PVC-U می تواند به وضوح بیان کند که استفاده از PVC-U شفاف در سه سال گذشته گام بزرگی به سمت سطحی از شناخته شدن به عنوان مفهوم مادی گیاهان PBR نسل II  برای استفاده در محیط های داخلی برداشته است. بازار جهانی اکنون شروع به آزمایش میدانی مادی در بسیاری از گیاهان PBR کوچک تر و در حال حاضر واجد شرایط کردن آن برای استفاده در مقیاس بزرگ تجاری در برخی موارد کرده است. با پشت گرمی به تکنولوژی اتصال نوآورانه و متنوع و دسترسی به تکنولوژی های با صرفه انرژی و هزینه بسیار، برای کشت جلبک و پالایش زیست توده، تمام چراغ ها برای تجاری سازی بیشتر PBR های لوله ای بر پایه PVC-U در مقیاس وسیع ترسبز هستند.

 

با این حال، مناطق با تقاضای توسعه بیشتر به وضوح مشخص شده اند و در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
اسرین مرادیان یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲
ممنون از مطالبتون
میتونم یه سوال بپرسم گرید pvc مورد استفاده برای تولید لوله های شفاف چی گریدی هست؟ افزودنی خاصی عامل این شفافیت هست یا فرآیند تولید فرق می کنه؟ ارسال پاسخ