ارسال پاسخ

۳۰ مرداد ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1078

pvc-asso.ir

معرفی لوله های pvc شفاف مقاوم در برابر uv

شرکت  Enivorking uv harvel plasticراه حل ایده ال و جدیدی برای سیستم های فتوبیو راکتور و دیگر مواردی که در فضای باز و بیرون ساختمان کاربرد دارد ارائه می دهد.

این شرکت اعلام کرد که لوله هایی PVCشفاف را که مناسب قرار گرفتن در معرض نور  آفتاب است تولید کرده است. این تکنولوژی جدید از نفوذ طول موج نور ماورا بنفش مضر به درون پلاستیک جلوگیری می کند و نور بهینه را از خود عبور می دهد و دارای ثبات و پایداری  بالایی در برار UV  است.

 

این فن آوری راه حلی مقرون به صرفه برای مصونیت لوله های فتوبیو راکتور است. در اینجا لازم است بدانید که فتو بیو راکتور ها تاسیساتی است که از فریم فولادی، لوله های شفاف PVCجهت عبور نور و پمپ هایی که در آن CO2 را همراه با دیگر مواد مغذی که برای کشت و رشد جلبک ها لازم است پمپاژ می کند تشکیل شده است.

 

یکی از مهم ترین عواملی که رشد سلولی را در یک فتوبیو راکتور کنترل می کند در دسترس بودن نور است. پس باید یک لوله ایده ال برای عبور نور مفید UV جهت کشت جلبک ها مهیا شود.

 

پس از آزمون های مختلفی که شرکت Ternion bioبر روی لوله های PVC شفاف به منظور تعیین مناسب بودن آن جهت ساخت فتوبیو راکتورها انجام داد، لوله PVC شفاف ساخته شده شرکتHARVEL PLASTIC با ضخامت دیواره نازک 4 اینچ بهترین نتیجه را داشت.

 

این آزمون بر اساس مقاومت لوله در برابر نور خورشید، عمر لوله و توانایی پرورش جلبک ها در لوله انجام شد.

 

 Ternion bio اعلام کرد رشد جلبک ها در لوله های  pvcشرکت harvel   11 درصد بیشتر از سایر لوله هاست.

 

رنگ مواد اولیه فرموله شده این لوله ها اندکی به آبی متمایل است. ثبت این اختراع در شرکت harvel plastic در حال بررسی است. بیل دیور مدیر خدمات فنی harvel اظهار داشت که این شرکت خواهان دستیابی به تکنولوژی نوین و توسعه صنعت سبز است.این تکنولوژی همچنین برای طیف گسترده ای از موارد کاربردی در فضای باز از جمله پردازش سوخت زیستی،بازیافت کربن،فرایندR& D و تصفیه مناسب است.

 

تهیه و ترجمه: شادی حقدوست (کارشناس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی)

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
محمد مظهری دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
لوله های شفاف رو با چه تکنیکی تولید می کنند؟ تو ایران تولید میشه ؟ ارسال پاسخ
ناشناس شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷
برای تولید لوله های شفاف از پایدار کننده های حرارتی بر پایه قلع آلی(ارگانوتین ها) استفاده می شود. اصلاح کننده ضربه که در فرمولاسیون استفاده می شود معمولا MBS و ABS است و از پلی اتیلن کلرینه شده استفاده نمی شود. از پایدار کننده های پایه سربی نمی توان در تولید محصولات شفاف استفاده کرد. با توجه به اینکه این لوله ها برای رشد جبلک ها استفاده می شود استفاده از پایدار کننده های نوری(HALS) ضروری است.
به علاوه استفاده از این لوله ها کاربرد محدودی دارد و در ایران یک یا دو شرکت به صورت سفارشی تولید می کنند.
ناشناس شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷
سلام لوله های پی وی سی رو به چه طریق شفاف تولید می کنند ارسال پاسخ
مریم زارعی جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰
چطور میشه این لوله ها رو تهیه کرد؟میشه شرکت های تولید کننده ایرانی رو معرفی کنید؟
تا جایی که انجمن اطلاع دارد تولید داخلی برای این لوله ها وجود ندارد. ارسال پاسخ

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط