ارسال پاسخ

۹ مرداد ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1037

pvc-asso.ir

شادآباد گردی(5): پوش فیت جایگزین پی وی سی در ساختمان می شود/ اداره استاندارد جلوی بی کیفیت ها را نمی گیرد

اداره  استاندارد می داند چه شرکت هایی لوله و اتصالات پی وی سی بی کیفیت تولید می کنند اما اراده ای برای جلوگیری از تخلفات ندارد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، در ادامه سری گفت و گوهای اختصاصی انجمن با مدیران فروشگاه های عرضه کننده لوله و اتصالات پی وی سی در بازار شادآباد، «قبادی» یکی از فروشندگان بازار شادآباد درباره چگونگی ارائه مشاوره به مشتریان، وضعیت محصولات لوله و اتصالات پی وی سی و آینده این محصولات در صنعت ساختمان توضیح داد

 

با توجه به ارتباط مستقیم انجمن با مدیران فروشگاه ها، ضروری است تا مدیران و کارشناسان محترم واحدهای تولیدي، نظرات فنی و علمی خود را درباره محتوای مصاحبه ها و پاسخ به اصطلاحات ناصحيح بازاراعلام کنند. نظرات دریافت شده با نام نویسنده در سایت، مجله انجمن و یک سی دی به اطلاع فروشندگان لوله و اتصالات پی وی سی خواهد رسید.

 

 لازم به ذکر است برای پرهیز از هر گونه شائبه، نام برندهای عنوان شده توسط مصاحبه شوندگان در این گفت و گوها حذف شده است.

 

اداره استاندارد اراده ای برای پیگری تخلفات ندارد

قبادی یکی از فروشندگان بازار شادآباد درباره وضعیت رقابت در بازار لوله و اتصالات پی وی سی گفت: متاسفانه در این بازار هیچ نظارتی وجود ندارد. به طور مثال دو مدل لوله پلیکا خوب در بازار داریم به نام های «...» و «...» که شرکت های متفرقه، با جعل مهر استاندارد با اسامی مشابه این شرکت ها، دست به تولید محصولات نامرغوب و بی کیفیت به قیمت ارزان زده اند.

 

وی معتقد است که مسئول رسیدگی و نظارت بر این بازار بر عهده اداره استاندارد است و ادامه داد: اداره  استاندارد می داند که چه شرکت هایی دست به تقلب و تولید محصولاتی بی کیفیت با نام های مشابه برندهای معروف می زنند ولی اراده ای برای پیگیری و جلوگیری از این تخلفات ندارد.

 

قبادی درباره وضعیت لوله و اتصالات پی وی سی در مقایسه با سایر لوله ها مثل پلی اتیلن بیان کرد: در بازار لوله های پی وی سی و پلی اتیلن تقلب بسیار بیشتر است چون بازار فروش بهتری دارند اما در دیگر انواع لوله ها این تقلب کمتر است.

 

جعل مهر استاندارد بر روی لوله های پی وی سی

وی با بیان این که مشتریان بیشتر به دنبال لوله و اتصالات پی وی سی هستند، درباره نوع مشاوره ای که به مشتریانش می دهد، اظهار کرد: همین نکته هایی که درباره کیفیت لوله ها گفتم، به مشتریان هم اطلاع رسانی می کنم تا از کالاهای استاندارد و با کیفیت استفاده کنند.

 

قبادی همچنین گفت: در حال حاضر 18 کارخانه با اسامی مشابه «...)، لوله و اتصالات تولید می کنند که از این تعداد حدود هفت یا هشت مورد مهر استاندارد دریافت و مابقی مهر استاندارد را جعل کرده اند و تولیداتشان بی کیفیت است که این بی کیفیت و تقلبی بودن را ما به عنوان اهل فن تشخیص می دهیم اما خیلی از مصرف کنندگان متوجه این مسائل نمی شوند.

 

وی درباره توجه مشتریان به نام برند یک محصول توضیح داد: بله مشتریان ما دنبال برند هم هستند و بیشتر دو نام تجاری «...» و «...» را دنبال می کنند اما بیشتر از آن به قیمت توجه دارند.

 

مشاوره به خریداران برای تهیه لوله های با کیفیت

وی درباره این سوال که چطور می شود برای مشتری تفهیم کرد که فلان لوله باکیفیت تر است؟ بیان کرد: کسی که دنبال قیمت است به کیفیت کاری ندارد. البته گاهی هم برخی مشتریان دنبال کیفیت می گردند و برندهای با کیفیت را می خرند.

 

قبادی ادامه داد: مشتری وقتی توجیه می شود در بسیای موارد نظرشان عوض می شود.  اما مسئله این است که همکاران ما این اطلاعات را نمی دهند تا مشتری هر چه خواست بخرد. آنها معتقدند با هر حربه ای باید مشتری را جذب کنند و هر خواسته ای داشت در اختیارش بگذارند و پولشان را بگیرند، حالا می خواهد در ساختمان جوابگو باشد یا نباشد، به این قضیه کاری ندارند. در حالی که باید کالایی در صنعت ساختمان استفاده شود که تا 30 سال جواب بدهد و بیشتر لوله های تقلبی بعد از 5 سال می ترکد و می شکند.

 

وی افزود: من به همه مشتریانم توصیه می کنم که از کالای با کیفیت و استاندارد استفاده کنند اما به نظر من باید اداره استاندارد پیگیر این بازار محصولات تقلبی باشد و برای بررسی و پلمپ این شرکت های متخلف وقت بگذارد و اگر این اتفاق بیفتد، همه چیز درست خواهد شد.

 

قبادی همچنین یادآور شد: اداره استاندارد همه این شرکت های متقلب و متخلف را می شناسد و می داند که بیشتر از 5 یا 6 شرکت نیستند اما بازار رقابت این محصولات را خراب کرده اند.

 

چشم انداز لوله پی وی سی در صنعت ساختمان

این فروشنده محصولات لوله و اتصالات پی وی سی درباره آینده پی وی سی در صنعت ساختمان گفت: پی وی سی در حال از بین رفتن است چون دیگر در مناطق بالاتر از خیابان آزادی از پوش فیت استفاده می کنند. لوله اتصالاتی که نیاز به چسب ندارد، اورینگی است و با فشار و مایع روان کننده آب بندی می شود. در حال حاضر هم تعداد کمی از شرکت های تولیدی حدود 5 یا 6 شرکت، پوش فیت تولید می کنند.

 

برای اطلاع از مصاحبه های قبلی تیترهای پایین را کلیک کنید:

 

 شادآباد گردی(4): محصولات زیرزمینی لوله پولیکا بازار را خراب کرده اند؛ من هم دارم!

 

شادآباد گردی(3): اصطلاح لوله های فاضلابی تحت فشار بی معنی است!/ سازمان استاندارد توان مقابله با بازار را ندارد

 

شادآباد گردی(2): معیار مشتریان؛ قیمت پایین محصولات یوپی وی سی است نه کیفیت!

 

فراخوان دریافت نظرات کارشناسی با هدف پاسخ به اشکال فروشندگان لوله و اتصالات پی وی سی

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط