ارسال پاسخ

۲۰ تير ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n995

pvc-asso.ir

شادآباد گردی(2): معیار مشتریان؛ قیمت پایین محصولات یوپی وی سی است نه کیفیت!

مشتریان ابتدا به برند محصول توجه نشان می دهند، اما وقتی با قیمت بالای آن مواجه می شوند، سریع نظرشان تغییر می کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، بازار شادآباد از جمله بازارهای اصلی فروش و توزیع لوله و اتصالات اعم از پی وی س، پلی اتیلن، پروپیلین و سایر لوله ها محسوب می شود. اما خریداران در مراجعه به این بازار چگونه و با چه معیاری محصول و برند مورد نظر خود را انتخاب می کنند؟ فروشندگان به آنها چگونه مشاروه می دهند؟ و...

 

انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، با هدف پاسخ به پرسش هایی از این دست به سراغ فروشندگان این محصولات رفته است. تولیدکنندگان در این سلسله گفت و گوها، با شناسایی نقاط قوت و ضعف در بازار شادآباد و همچنین وضعیت رقبا بیشتر آشنا می شوند. این گفت و گو را در ادامه می خوانید.

 

لازم به ذکر است برای پرهیز از هر گونه شائبه، نام برندهای عنوان شده توسط مصاحبه شوندگان در این گفت و گوها حذف شده است.

 

معیار مشتریان؛ قیمت پایین محصولات یوپی وی سی

رضا علیپور مدیر فروشگاه علیپور در گفتگو با خبرنگار انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، درباره وضعیت فروش لوله و اتصالات پی وی سی در مقایسه با سایر لوله ها مثل پلی اتیلن و پروپیلین گفت:  upvc در جایگاه خودش فروش دارد. اما مشتری ها بیشتر دنبال ارزانی این محصولات هستند تا این که به کیفیت بالای محصول توجه کنند.

وی معیار استاندارد مشتریان برای خرید این محصولات را پایین بودن قیمت آنها دانست و افزود: مشتریان بیشتر دنبال لوله اتصالات خیلی معمولی با قیمت بسیار مناسب و ارزان هستند و چندان توجهی به کیفیت ندارند.

 

معیار مشتریان در انتخاب برند

علیپور درباره توجه مشتریان به برند خاصی در بازار محصولات پی وی سی بیان کرد: ابتدا به برند محصول توجه نشان می دهند، اما وقتی با قیمت بالای آن مواجه می شوند، سریع نظرشان تغییر می کند. مثلا برند (...) به دلیل قیمت بسیار بالایی که دارد، بیشتر مشتریان از خرید آن صرف نظر می کنند و ترجیح می دهند از برندهای لوله و اتصالات (...) که برخی از آنها استاندارد دارند وبرخی هم ندارند، استفاده کنند.

 

مشاوره به مشتریان نمی دهیم

این فروشنده در پاسخ به این سوال که آیا فروشنده ها برای انتخاب محصول مناسب به مشتریان مشاوره می دهند یا خیر، توضیح داد: خیر. ما سعی می کنیم هیچ مشاوره ای ندهیم چون مشتری را از دست می دهیم. به هر حال هر مشتری در حد بضاعت و توان مالی خود محصولی را مطالبه می کند و ما هم همان را به او می فروشیم. مشاوره دادن باعث از دست دادن مشتری می شود.

 

 

البته تأکید کردن بیش از حد روی یک برند هم ممکن است تصور دیگری را در ذهن مشتری بوجود بیاورد.

 

مدیر فروشگاه علیپور درباره معیارش برای سنجش کیفیت لوله های upvc بیان کرد: به طور کلی چیزهایی درباره میزان مواد خالص و کربن کمتر را  درباره کیفیت این محصولات شنیده ام. اما فکر می کنم چون معمولاً فشار زیادی روی این لوله ها ایجاد نمی شود، بنابراین با لوله و اتصالات ضعیف هم مشکلی در کار بوجود نمی آید.  اما به هر حال جنس باکیفیت تر قطعاً عمر بیشتری دارد و می توان مطمئن بود که استفاده از محصولات باکیفیت تر تا چندین سال مصرف کننده را دچار مشکل نمی کند.

 

وی درباره برند مورد نظر خود نیز گفت: من چیزهایی درباره یک شرکت لوله سازی در منطقه (...) شنیده ام که می گویند باکیفیت ترین لوله و اتصالات را تولید می کند؛ اما این جا یعنی در شادآباد وقتی بحث کیفیت پیش می آید، بیشتر نام (...) سر زبانهاست.

 

وی ادامه داد: البته من می دانم که این برند در حال حاضر درجه یک نیست و یکی دو شرکت بهتر از آن هم هست.

 

علیپور با اشاره به برند (...) یادآور شد: مصرف این برند کم شده و 80 درصد به خاطر قیمت آن است.

 

فروشندگان نمی توانند در باره کیفیت نظر دهند

وی گفت: باید محصولات آزمایش شود و از این نظر کاسبان نمی توانند نظر کارشناسی بدهند. کاسبان و فروشنده ها نهایت کاری که می توانند انجام دهند، این است که یا با چشم ضخامت لوله را ببیند و نظری بدهند و یا لوله را حرارت داده و داخل اتصالات قرار دهند که ببیند شکاف می خورد یا نه و کار دیگری نمی تواند برای آزمایش کیفیت انجام دهد بنابراین نمی توانند در این زمینه نظر دقیق و کارشناسی بدهند. باید مواد آن آزمایش و میزان ناخالصی مشخص شود.

 

در مجموع هر تولیدکننده ای معتقد است که محصولش بهترین است و محصولات شرکت رقیبش بد است.

 

این فروشنده درباره بازار فروش محصولات upvc  هم گفت: در حال حاضر فروش upvc از پلی اتیلن بهتر است و فکر می کنم اگر بازار ساختمان و ساخت و سازها راه بیفتد، فروش لوله و اتصالات پلیکا هم راه می افتد. گر چه همین الان هم فروش آن بد نیست. مصرف آن زیاد است و خیلی ها هم می فروشند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط