ارسال پاسخ

۴ مرداد ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1028

pvc-asso.ir

شادآباد گردی(4): محصولات زیرزمینی لوله پولیکا بازار را خراب کرده اند؛ من هم دارم!

محصولات زیرزمینی بازار را خراب کرده اند. من هم از این لوله ها دارم. لوله هایی که فقط به درد هواکش می خورد نه لوله فاضلاب، اما ارزان است و زمانی که مشتری دنبال جنس ارزان باشد، این را انتخاب و ما هم می فروشیم.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، در ادامه سری گفت و گوهای اختصاصی انجمن با مدیران فروشگاه های عرضه کننده لوله و اتصالات پی وی سی در بازار شادآباد، «بهروز مرد آزاد» مدیر فروشگاه اتصالات آزاد درباره چگونگی ارائه مشاوره به مشتریان، وضعیت محصولات لوله و اتصالات پی وی سی و آینده این محصولات در صنعت ساختمان توضیح داد.  

 

با توجه به ارتباط مستقیم انجمن با مدیران فروشگاه ها، ضروری است تا مدیران و کارشناسان محترم واحدهای تولیدي، نظرات فنی و علمی خود را درباره محتوای مصاحبه ها و پاسخ به اصطلاحات ناصحيح بازاراعلام کنند. نظرات دریافت شده با نام نویسنده در سایت، مجله انجمن و یک سی دی به اطلاع فروشندگان لوله و اتصالات پی وی سی خواهد رسید.

 

لازم به ذکر است برای پرهیز از هر گونه شائبه، نام برندهای عنوان شده توسط مصاحبه شوندگان در این گفت و گوها حذف شده است.

 

نحوه مشاوره به خریداران لوله و اتصالات به مشتری بستگی دارد

بهروز مردآزاد درباره وضعیت فروش لوله های پی وی سی گفت: این محصول به طور کلی بازار خوبی دارد چون هم در کارهای ساختمانی و هم صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وی درباره چگونگی مشاوره دادن به مشتری ها برای خرید لوله های پی وی سی بیان کرد:  بستگی به مشتری دارد. برخی مشتری ها کیفیت کالا برایشان مهم نیست و دنبال ارزانی می گردند. برخی مشتریان هم هستند که کیفیت محصول برایشان اهمیت بیشتری دارد. بنابراین اگر کیفیت برایش اهمیت بیشتری داشته باشد ابتدا برند (...) را به آنها معرفی می کنم یا برندی که خودم دارم به نام «...» که این برند خودم اگر کیفیت بیشتری از (...) نداشته باشد، کمتر از آن هم نیست. (...) فقط برند معروفتری است و بعد از آن لوله های (...) شناسنامه دار را معرفی می کنم.

 

وی درباره اهمیت برند یک محصول پی وی سی برای مشتری اظهار کرد: وقتی به مشتری بگویی لوله (...) 80 هزار تومان قیمت دارد، از آن صرف نظر می کند چون دنبال جنس ارزان 20 هزار تومانی است و متأسفانه مراکزی هستند که این کالا را با قیمت ارزانتر می سازند. به هر حال ما بستگی به نیاز مشتری محصولات را به آنها معرفی می کنیم و هر کدام را مشتری خواست انتخاب می کند.

 

محصولات زیرزمینی بازار را خراب کرده اند؛ من هم می فروشم!

این فروشنده درباره تولیدات لوله و اتصالات پی وی سی به صورت زیرزمینی و تأثیری که در بازار این محصولات بر جای گذاشته اند، بیان کرد: متأسفانه این محصولات زیرزمینی بازار را خراب کرده اند. من هم از این لوله ها دارم. لوله هایی که فقط به درد هواکش می خورد نه لوله فاضلاب، اما ارزان است و زمانی که مشتری دنبال جنس ارزان باشد، این را انتخاب می کند و ما هم می فروشیم.

 

وی درباره ارزیابی خود از آینده لوله های پی وی سی در صنعت ساختمان بیان کرد: تا 10 سال آینده لوله های پی وی سی، همچنان در ایران فروش خواهد داشت اما احتمال دارد پوش فیت جای همه را بگیرد چون هم کیفیتش از پی وی سی بهتر است و هم کار با آن ساده تر است.

 

توجه به کیفیت محصولات در هنگام خرید از سوی مشتریان

این فروشنده درباره توجه مصرف کننده و خریدار به نکاتی مثل پوش فیت، چسبی یا کوپله بودن محصولات پی وی سی اظهار کرد: این توجه بستگی به منطقه ساخت و ساز مصرف کننده دارد. مثلاً اگر در منطقه زعفرانیه ساختمان سازی می کند، دنبال بهترین لوله است که پوش فیت، سایلنت و پلیران باشد. یعنی نه این که پول برایش ملاک نباشد اما دنبال بهترین کیفیت است. خیلی کم اتفاق می افتد که در منطقه اسلامشهر کسی ساختمان سازی کند و دنبال لوله های پوش فیت از برند (...) و (...)باشد. در این منطقه اگر خیلی اهمیت بدهد، از لوله های (...) شناسنامه دار استفاده می کند، اما نود درصد آنها از این لوله های (...) معمولی می برند.

 

وی افزود: به هر حال بستگی به کارفرما هم دارد. اگر چه اخیراً به دلیل سخت گیری هایی که صورت می گیرد، وضعیت بهتر شده است. چون ناچارند که از لوله های شناسنامه دار استفاده کنند.

 

 وی درباره ناظران استاندارد محصولات در بازار هم گفت: ناظران استاندارد خیلی کم سر ساختمان حاضر می شوند اما مهندسان ناظر ساختمان، گویا سخت گیری می کنند که هر لوله ای برای فاضلاب ساختمان خریداری نشود و از برندهای خوب برای این کار استفاده شود.

 

برای اطلاع از مصاحبه های قبلی تیترهای پایین را کلیک کنید:

 

شادآباد گردی(3): اصطلاح لوله های فاضلابی تحت فشار بی معنی است!/ سازمان استاندارد توان مقابله با بازار را ندارد

 

شادآباد گردی(2): معیار مشتریان؛ قیمت پایین محصولات یوپی وی سی است نه کیفیت!

 

فراخوان دریافت نظرات کارشناسی با هدف پاسخ به اشکال فروشندگان لوله و اتصالات پی وی سی

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد