ارسال پاسخ

۲۶ دى ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1335

گزارش میدانی از وضعیت معاملات لوله و اتصالات پی وی سی در بازار شادآباد

هجوم برندهای توقیف شده به بازار/ انتقاد از مهندسان ناظر در تایید برندهای خاص!

اعتراضات خیابانی، گران شدن مواد اولیه، کاهش سود فروشندگان از سوی تولیدکنندگان، عرضه محصولات توقیف شده در بازار...

 

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: بازار شاد آباد به عنوان یکی از مراکز مهم معاملات لوله و اتصالات پی وی سی در مدت اخیر دستخوش تحولات بسیاری بوده است که البته روند این تحولات بر رکود هر چه بیشتر بازار دامن زده است.

 

انجمن لوله و اتصالات پی وی سی بنا بر رسالت خود به تهیه گزارشی میدانی از بازار و تحولات آن در مدت اخیر پرداخته است با این توضیح برای آن که مصاحبه شوندگان تمایلی به ذکر نام خود نداشته و همچنین برای هر گونه تبلیغ مثبت یا منفی در خصوص برندها از ذکر اسامی افراد و نام برندها خودداری می شود.

 

حراج میدانی برندهای توقیف شده لوله و اتصالات/ هجوم به بازار شهرستان ها


اخیرا و بر اساس اخبار منتشر شده اداره استاندارد تهران از توقیف ۱۲ مصالح ساختمانی غیر استاندارد خبر داد که در میان آنها نام دو برند لوله و اتصالات پی وی سی به چشم می خورد. بر اساس این گزارش لوله‌های PVC با نام تجاری جهان پلیمر تهران در واحد تولیدی در صفا دشت به علت جعل نشان استاندارد و فک غیرقانونی پلمب و نیز لوله های PVC با نام تجاری ساکو پلیمرگلپایگان در واحد تولیدی با همین نام در منطقه بهارستان به علت ممانعت از بازرسی غیراستاندارد، توقیف و به دادگاه معرفی شدند.


بر اساس این گزارش در چند روز اخیر واحد تجاری جهان پلیمر با حضور در بازار از طریق تعدادی واسطه به عرضه و حراج محصولات خود به دور از چشم ناظران ذیربط پرداخته است. بسیاری از مدیران فروشگاه ها در بازار از توقیف این واحد تجاری اطلاع نداشته و در مواردی هم به سفارش کالا اقدام کرده بودند.  


نماینده فروش یکی از محصولات برندهای تجاری توقیف شده در گفت و گو با خبرنگار انجمن لوله و اتصالات پی وی سی با بیان این که زانوهای توقیف شده بیشتر مصارف ناودانی دارد اظهار کرد که این محصول نیازی به استاندارد ندارد!


وی گفت: اداره استاندارد بدون توجه به این موضوع اقدام به توقیف این برند تجاری کرده است.


وی در پاسخ به این پرسش که زانوهای پی وی سی نیز دارای استاندارد تحت عنوان استاندارد ناودانی هستند، گفت: این مسئله درست است اما کیفیت کالا از هر لحاظ برای استفاده ناودانی مطلوب است.


این نماینده فروش اظهار داشت: اکنون بیشترین محصول خود را به شهرستان ها ارسال می کنم چون مهندسان ناظر در تهران این برند را تایید نمی کنند؛ اما در شهرستان ها روی این مسائل حساسیت ندارند.

 

انتقاد از مهندسان ناظر در تایید برندهای خاص


اکنون برخی از برندها بیشترین شهرت را در بازار از آن خود کرده اند. برخی از این برندها از کیفیت مطلوب برخوردار بوده و به همان نسبت نیز با استقبال مصرف کنندگان روبرو شده اند. اما این موضوع موجب نشده است تا از نگاه نقادانه بازار مصون بمانند.


یکی از مدیران فروش بازار شادآباد که نمایندگی چند برند معتبر را در بازار بر عهده دارد می گوید: متاسفانه مهندسان ناظر تنها بر تایید و مصرف چند برند خاص تاکید دارند.


این در حالی است که انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی در ارزیابی های میدانی خود از بازار با موضوع انطباق محصولات ساختمانی و آزمایش این محصولات در آزمایشگاه مستقل، اقدام به معرفی و اعلام محصولات با کیفیت به مصرف کنندگان کرده است.

 

گرانی محصولات و کاهش سود فروشندگان


عوامل متعددی را می توان برای فشار مضاعف بر بازار لوله و اتصالات پی وی سی بر شمرد. گران شدن مواد اولیه یکی از این موارد است. به گفته تعدادی از مدیران فروش در بازار شادآباد، تولیدکنندگان در این زمینه دو مورد را در دستور کار خود قرار داده اند، اول افزایش قیمت محصولات نهایی و دوم کاهش سود فروشندگان.


یکی از مدیران فروش با توضیح این مسئله از کاهش انگیزه فروش در بازار خبر داد و گفت: متاسفانه با تمام سختی های این کار، علاوه بر رکود حاکم بر بازار، تولیدکنندگان نیز در کاهش سود فروشندگان نقش زیادی دارند. 


وی در این زمینه از چند برند خاص نام برد و گفت: در این حالت بنده با وجود داشتن نمایندگی این برندها، اما تلاش خود را بر فروش سایر برندها متمرکز خواهم کرد.

 

تاثیر اعتراضات خیابانی بر فروش محصولات


بازار شادآباد آرامتر از همیشه بود، تردد وانت و کامیون های باری در این فصل بی برف زمستان مشاهده نمی شد. هنگامی که وضعیت بازار و فروش را از فروشنده ای جویا شدم، مرا برد به پشت رایانه برد و آمار فروش را نشانم داد: «در مقایسه با ماه گذشته 40 درصد افت فروش داشتیم!»


وی یکی از دلایل مهم این موضوع را علاوه بر وجود محصولات بی کیفیت در بازار، اعتراضات اخیر خیابانی مردم عنوان کرد و گفت: پس از رخدادهای تهران و شهرستان ها، بازار معاملات به صورت ملموسی افت پیدا کرد.


سپس شروع کرد به نشان دادن انواع لوله و اتصالات بی نشان و کم کیفیت که از دست قضا برای خود خریدارانی در بازار هم دارد.
 
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد