ارسال پاسخ

۸ فروردین ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1442

pvc-asso.ir

تأثیر قوانین جدید اعطای وام هند بر واردات پی‌وی‌سی در سال مالی آتی چگونه خواهد بود؟

باتوجه به اتفاقات اخیر، ممکن است امسال شاهد افزایش قابل توجه تقاضا نباشیم، زیرا خریداران کوچک و متوسط از همین حالا هم نگران به سبب مقررات جدید که از همه بیشتر بر آن ها تأثیر می گذارد، نگران خریدهای بعدیشان هستند

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از «پتروتحلیل»، همانطور که معامله‌کنندگان پی‌وی‌سی هند در آخرین روز کاری پیش از آغاز سال مالی جدید غالباً مشغول جمع‌بندی حساب و کتاب‌های آخر سالشان هستند، در مورد این موضوع نیز بحث می‌کنند که مقررات اخیر بانک مرکزی برای سندهای وام چگونه بر تقاضای واردات تأثیر خواهد گذاشت.

 

در پی کلاهبرداری 2 میلیارد دلاری در دومین بانک وام‌دهنده بزرگ این کشور، بانک ملی پنجاب، بانک مرکزی هند همه بانک های این کشور را از صدور ضمانت‌نامه تقبل و ضمانت‌نامه تعهد منع کرد؛ واردکنندگان از این سندهای ضمانتی برای دریافت وام های کوتاه مدت و تأمین مالی خریدهای خارجیشان استفاده می کنند.

 

به گفته چندین تاجر، احتمال می رود این حرکت بانک مرکزی بهای محصولات وارداتی را افزایش دهد زیرا واردکنندگان مجبور خواهند بود برای پرداخت به عرضه کنندگان خارجی بجای روپیه از ارزهای خارجی از جمله دلار آمریکا استفاده کنند.

 

طبق نظر یک تاجر: «در پی این حرکت، نقدینگی در بازار کاهش خواهد یافت و واردات برای همه کالاها شاهد کاهش خواهد بود زیرا اعتبار خریداران برای واردات غالباً به این ضمانت‌نامه‌ها و انتقال تلگرافی وابسته است.»

 

بطور سنتی در ماه آوریل و همزمان با آغاز سال مالی جدید تقاضا برای پی‌وی‌سی وارداتی بهبود می یابد. برخی معامله کنندگان استدلال می کنند: «اما باتوجه به اتفاقات اخیر، ممکن است امسال شاهد افزایش قابل توجه تقاضا نباشیم، زیرا خریداران کوچک و متوسط از همین حالا هم نگران به سبب مقررات جدید که از همه بیشتر بر آن ها تأثیر می گذارد، نگران خریدهای بعدیشان هستند.»

 

یک تاجر فعال در چین اظهار داشته است: «تصمیم بانک مرکزی از همین حالا هم از تمایل هند نسبت به پی وی سی وارداتی کاسته زیرا خریداران با مشکل نقدینگی مواجه شده اند. ممکن است این مسئله در کوتاه مدت بر قیمت های پی وی سی فشار نزولی وارد کند.»

 

هند بعنوان بزرگترین وارد کننده پی وی سی در دنیا 50 درصد از تقاضای پی وی سی خود را از طریق واردات تأمین می کند که بخش اعظم آن از کشورهای تایوان، کره جنوبی و چین است.

 

به گفته یک تاجر هندی: «احتمال دارد به سبب حرکت اخیر بانک مرکزی تقاضا برای پی وی سی در چند ماه آتی پایین باشد و ممکن است بعد از آن هم به سبب فرا رسیدن فصل باران های موسمی در اواسط می، این روند ادامه پیدا کند.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد