ارسال پاسخ

۳ مهر ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1139

pvc-asso.ir

حامد عزیزی: شرکت ها ایده های نوآورانه خود را در زمینه لوله و اتصالات پی وی سی به مرکز رشد ارائه دهند

شرکت های بسیار موفقی در مرکز رشد داریم که کاملاً در بازار شناخته شده اند و فروش بسیار بالایی دارند. مرکز رشد فن آوری پلیمر با هدف حمایت از افراد و شرکت هایی که دارای ایده های نوآورانه هستند، تشکیل شده است.



به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، دکتر حامد عزیزی رئیس مرکز رشد و فناوری پلیمر، در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست درباره مرکز رشد و محورهای فعالیت آن توضیح داد: مرکز رشد فن آوری پلیمر با هدف حمایت از افراد و شرکت هایی که دارای ایده های نوآورانه هستند، تشکیل شده است و ما در این مرکز برای کسانی که دارای ایده ای هستند و توانایی تبدیل شدن به یک شرکت را ندارند، امکانات و تسهیلاتی را فراهم می کنیم که بتوانند ایده خود را به مرحله تجاری برسانند.
وی درباره امکانات و تسهیلات مرکز رشد توضیح داد: ما با در اختیار قرار دادن فضای اداری،  کارگاهی و آزمایشگاهی و همچنین با برگزاری دوره های آموزش مدیریت، بازاریابی و تحقیقات بازار سعی می کنیم آنها را به مرحله ای برسانیم که ایده خود را به مرحله تجاری برسانند و وارد بازار کار بشوند. بنابراین شرکت ها از مرحله اول که هنوز ایده خام است می توانند در این مرکز قرار بگیرند تا زمانی که به مرحله پایلوت می رسند و آماده ورود به بازار می شوند.
عزیزی درباره ارائه آماری از شرکت هایی که توانسته اند در این مرکز به مرحله تجاری برسند، بیان کرد: آمار دقیقی در دست ندارم اما حدود 50 شرکت در مرکز رشد هستند که 20 تا از آنها هم اکنون در مرحله تحقیق و توسعه هستند. یعنی محصول قابل فروش به بازار دارند و محصول آنها تجاری شده است. به همین منظور واحد تحقیق و توسعه خود را برای توسعه محصولات آینده در مرکز رشد قرار داده اند.
وی افزود: شرکت های بسیار موفقی در مرکز رشد داریم که کاملاً در بازار شناخته شده اند و فروش بسیار بالایی دارند.
عزیزی درباره نتایج پروژه بلعیده شدن شرکت های دانش بنیان از سوی صنایع بزرگ اظهار کرد:  این پروژه همچنان در جریان است و در همین راستا ما واحدهای فن آوری را که در مرکز رشد هست، شناسایی کردیم و به شرکت های بزرگ معرفی کردیم. آنها نیز به دنبال ارزیابی این شرکت ها هستند. در حال حاضر ما پیگیر این موضوع هستیم که بتوانیم این توافق را ایجاد کنیم تا شرکت های دانش بنیان بتوانند از این مسیر رشد لازم را پیدا کنند اما هنوز این شرکت های بزرگ اعلام نکرده اند که کدام شرکت ها را می خواهند در خود ببلعند.
وی درباره به کار بردن واژه مناسبتری که جایگزین بلعیدن باشد، توضیح داد:  کلمه بلعیدن بار منفی دارد و به نظر می رسد که شرکت کوچک با بلعیده شدن از بین می روند، شاید جوینت شدن و همراه شدن با همدیگر جایگزین بهتری باشد اما ترجمه دقیق آن همان بلعیدن است.
عزیزی درباره ایده های نو در مرکز رشد در زمینه لوله اتصالات پی وی سی بیان کرد: شرکت های تولیدکننده لوله و اتصالات پی وی سی می توانند نظرات و ایده هایشان را ارائه کنند. در حال حاضر برخی شرکت ها هستند که درحیطه پی وی سی فعالیت دارند. شرکت ها می توانند به طور مثال در خصوص استابلایزرهای جدیدتری که در این زمینه قابل کاربرد است، فعالیت کنند. البته برخی شرکت ها نیز آنتی اکسیدان هایی را تولید می کنند که می تواند در آینده در زمینه پی وی سی استفاده شود.
عزیزی تأکید کرد: ما در مرکز رشد به شرکت ها ایده نمی دهیم،  بلکه آنها ایده ای را به ما ارائه می کنند که آن را ارزیابی می کنیم و بسته به این که شرکت در چه سطحی قرار دارد، آن شرکت را در یکی از مراحل پیش رشد و رشد پذیرش می کنیم. 
وی درباره این مراحل توضیح داد: در مرحله پیش رشد، حدود 9 ماه این شرکت ها زمان دارند تا رشد کنند و بیشترین تخفیفات را برایشان در نظر می گیریم. بعد وارد مرحله رشد می شوند که طی سه سال در این مرحله می توانند محصولشان را توسعه بدهند و آماده ورود به بازار کنند.
عزیزی یادآور شد: در مرحله رشد، شرکت ها هویت مستقل پیدا می کنند و باید ثبت شده باشند.اما در مرحله پیش رشد، تمرین کار تیمی و توسعه محصول در مقیاس آزمایشگاهی مد نظر است.
عزیزی در پایان درباره ارزیابی خود از نمایشگاه ایران پلاست در مقایسه با دوره های قبل گفت: هنوز برای ارزیابی نمایشگاه زودهنگام است اما به نظر می آید که از نظر تعداد، امسال شرکت های بیشتری در نمایشگاه ایران پلاست حضور داشتند و در سالن شرکت های خارجی هم اروپایی ها نسبتاً حضور خوبی داشتند که امیدوارم بتواند این دوره از نمایشگاه موثر باشد.
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد