ارسال پاسخ

۱۲ مهر ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1149

pvc-asso.ir

تقاضای جهانی pvc به طور سالانه 3.2 درصد تا سال 2021 رشد می کند + کاربردهای PVC در اتحادیه اروپا

 طبق گفته سازمان تحقیقات بازارCeresana، انتظار می رود که تقاضای جهانی برای پلی وینیل کلراید تا سال 2021 به حدود 3.2 درصد در هر سال افزایش یابد. Pvc یک محصول کلیدی در صنایع شیمیایی است و همراه با پلی پروپیلن و پلی اتیلن از پلاستیک هایی هستند که به طور گسترده استفاده می شوند.

سرویس ترجمه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی: در سال 2013 ، به میزان 39.3 میلیون تن از pvc در جهان مصرف شد. آسیا و اقیانوسیه دارای سهم 56 درصد از بازار جهانی است و یکی از بزرگترین بازارهای فروش در جهان است. گزارشات حاکی از آن است که این بازار آمادگی مواجه شدن با رشد قوی تری در آینده قابل پیش بینی دارد. بازارهای آمریکای شمالی و اروپای غربی در مسیر برگشت به رشد به دنبال تلفات پیش آمده در سال های گذشته قرار دارد.

 

صنعت ساخت، اولین بازار فروش محصولات pvc است. در چین با وجود اینکه این روند کاهش یافته است اما ساخت و ساز در چین هنوز با سرعت بالاتر از بسیاری از کشورهای دیگر در حال رشد است. در هند که آن را یکی از موتورهای رشد بازار جهانی pvc در جهان می نامند، انتظار می رود که تقاضا به 4.9 درصد در سال افزایش یابد. ایالت متحده در سال های اخیر از تقاضای داخلی ضعیف رنج می برد اما با توجه به تحولات مثبت در بخش ساخت و ساز، تقاضای منطقه ای برای محصولات pvc در حال افزایش است. در کل کشورهای اروپای غربی مصرف pvc در سالهای آتی حدود 1 درصد افزایش خواهد یافت.

 

 تولید کنندگان pvc در ایالت متحده با کاهش قابل توجهی در حجم صادرات، تقاضای کمتری در داخل دارند. به دلیل رونق گاز، قیمت مواد اولیه در ایالت متحده به طرز چشمگیری کاهش یافته است. تولیدکنندگان  آمریکایی در صورت رقابت بین المللی، فرصت سرمایه گذاری در قیمت های پایین را دارند. تقاضای ضعیف در اروپا در سال های اخیر منجر به یک صنعت پویا شده است. تولیدکنندگان کوچک و متوسط pvc  تا حد زیادی بازار را از رقبا گرفته اند و یا از بازار ناپدید شده اند. در برخی از کشورها مانند ایتالیا، تولید pvc به طور کامل متوقف شده است.

 

 برخی از تولید کنندگان بزرگ مانند Arkema، تجارت pvc خود را فروخت. تولیدکنندگان Solvay وINEOS  تقسیمات خود را ادغام کردند و سرمایه گذاری مشترک  بین این دو در اواخر 2014 عملیاتی شده است. شرکت های تحقیقاتی این جنبش را مشاهده می کنند که بزرگترین تولید کننده پی وی سی در اروپا تشکیل شده که یکی دیگر از نشانه های افزایش فشار برای تمرکز بازار است. استفاده از ظرفیت در آمریکای شمالی و اروپای غربی بسیار بالاست در حالی که آسیا و اقیانوسیه هنوز دارای ظرفیت بیش از حد و قابل توجه است.

 

چین بزرگترین تولید کننده pvc قادر است که تولید را افزایش دهد که بتواند افزایش تقاضای داخلی را جبران کند. تولیدکنندگان چینی  به طور عمده بر وینیل کلراید مبتنی بر زغال سنگ برای تولید pvc متکی هستند. سایر کشورها مانند ایالت متحده تنها از وینیل کلراید مبتنی بر اتیلن استفاده می کنند. لوله ها یکی از مهم ترین محصولات pvc هستند. پی وی سی همچنین برای پروفیل های پلاستیکی و فیلم و ورق استفاده می شود. همچنین در کابل ها و پوشش کابل ها و کفپوش ها، پوشش خودرو، محصولات پزشکی مانند کیسه های تزریق و کفش ها استفاده می شود. شرکت تحقیقاتی انتظار دارد که در هشت سال آینده توسعه مناطق کاربری اختصاصی متعادل باقی بماند.

 

 همچنین گزارش می کنند که کشورهای آسیا و اقیانوسیه به خصوص هند و چین و همچنین خاورمیانه مقدار زیادی لوله پی وی سی تولید می کنند. ترکیه و روسیه سهم بالایی در تولید پروفیل دارند. در آلمان اکثر تولیدات پی وی سی برای بازار پروفیل است. بازار آلمان برای توسعه ای عظیم در بهره وری از انرژی در حال رونق است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط