ارسال پاسخ

۲۸ تير ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1016

pvc-asso.ir

شادآباد گردی(3): اصطلاح لوله های فاضلابی تحت فشار بی معنی است!/ سازمان استاندارد توان مقابله با بازار را ندارد

اصطلاح لوله های فاضلابی تحت فشار بی معنی است. چون چنین مشکلی به لحاظ فشار فاضلاب برای این لوله ها بوجود نمی آید.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، بازار پیچیدگی های ویژه خود را دارد و بر این اساس اهالی بازار نیز بر مبنای تفکر فروش، دارای الگوهای خاص ذهنی حود درباره محصولات هستند.

 

شادآباد یکی از این بازارها است که در آن انواع لوله و اتصالات به سراسر ایران عرضه می شود. نکته مهم این که آن چه دغدغه تولیدکنندگان این محصولات است، لزوما دغدغه فروشندگان آن نیست.

 

اما خریداران در مراجعه به این بازار چگونه و با چه معیاری محصول و برند مورد نظر خود را انتخاب می کنند؟ فروشندگان به آنها چگونه مشاروه می دهند؟ و...

 

انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، با هدف پاسخ به پرسش هایی از این دست به سراغ فروشندگان این محصولات رفته است. تولیدکنندگان در این سلسله گفت و گوها، با شناسایی نقاط قوت و ضعف در بازار شادآباد و همچنین وضعیت رقبا بیشتر آشنا می شوند. اکنون گفت و گوی دوم در ادامه این مصاحبه ها منتشر می شود. برای مشاهده مصاحبه اول می توانید اینجا را کلیک کنید.

 

لازم به ذکر است برای پرهیز از هر گونه شائبه، نام برندهای عنوان شده توسط مصاحبه شوندگان در این گفت و گوها حذف شده است.

 

کاربرد متفاوت انواع لوله از دیدگاه یک فروشگاه دار

فرهنگ اختری یکی از مدیران فروش لوله و اتصالات درباره وضعیت بازار لوله های upvc در مقایسه با سایر محصولات از قبیل پلی اتیلن وپروپیلن توضیح داد: کاربرد هر کدام از این محصولات متفاوت است. پی وی سی بیشتر در زمینه فاضلاب مورد استفاده است و پلی اتیلن بیشتر برای آبیاری و کشاورزی وپروپیلن هم برای آب سرد و گرم استفاده می شود. این محصولات بازار مشترک ندارند و مصرفشان متفاوت است.

 

وی درباره وضعیت فروش محصولات پی وی سی بیان کرد: در زمینه فروش ساختمانی دچار مشکل هستیم اما در زمینه پروژه ها فروش مان خوب است.

 

مشتریان با دوکلاس خرید می کنند

اختری درباره توجه مشتریان به کیفیت، قیمت و استانداردهای محصولات پی وی سی هنگام خرید گفت: قبلاً فقط به قیمت توجه نشان می دادند اما الان با دو کلاس خرید می کنند یا کلاس لوله هایی که پی وی سی بالای هشتاد و نود درصد دارند، مثل ... و برخی مشتریان هم درکلاس دو خرید می کنند که شامل پی وی سی...  می شود که آنها با پی وی سی شصت درصد و هفتاد درصد تولید می شوند.

 

وی افزود: معمولاً کمربند تهران از بالای عباس آباد به بالاتر بیشتر لوله های کلاس یک کار می کنند و در مناطق پایین تر از این محدوده نیز لوله های کلاس دو کار می کنند.

 

مشاوره فنی به مشتریان/ اصطلاح لوله های فاضلابی تحت فشار بی معنی است!

وی درباره ارائه مشاوره به مشتریان هنگام خرید گفت: ما ابتدا مشاوره فنی می دهیم گر چه از همان ابتدا مشتریان درباره قیمت پایین تر و درصد تخفیف بیشر سوال می کنند اما من ابتدا می پرسم که مورد مصرف شما  چه کاری است و با توجه به نوع مصرفی که دارند، محصول مناسب را به آنها پیشنهاد می کنم.

 

مثلاً گاهی برای کاربردهایی مثل هواکش، چون این موارد فشار خاصی روی لوله قرار ندارد، جنس های معمولی را به آنها پیشنهاد می کنم، البته باید تأکید کنم که ما اجناس زیرپله ای به هیچ عنوان نمی فروشیم. چون ما دفتر فروش محصولات کارخانه ای هستیم و تشویق می کنیم مشتریان محصولاتی را با حداقل استانداردها بخرند.

 

اختری درباره معیارهایی که برای کیفیت لوله ها در نظر دارد، بیان کرد: کیفیت لوله ها از طریق همان آزمایش هایی که در کارخانه ها انجام می گیرد، قابل سنجش است. مثل تست ضربه، تست فشار و انعطاف لوله، شکننده نبودن و ...  که این موارد مشخص است و باید استانداردهایی داشته باشد.

 

وی همچنین درباره لوله های فاضلابی تحت فشار توضیح داد: در کار ما اصطلاح لوله های فاضلابی تحت فشار بی معنی است. چون چنین مشکلی به لحاظ فشار فاضلاب برای این لوله ها بوجود نمی آید. اما اگر لوله های رایزر دچار مشکل شوند و مثلاً برای پروژه ای در پنج طبقه به فرض محال در تمام لوله ها گرفتگی ایجاد شود و همه بار فاضلاب به سمت لوله رایزر بیاید که لوله تحت فشار قراربگیرد و بیشتر از شش هفت اتمسفر باشد، (اگر چه این احتمال غیر ممکن است و تمام طبقات یک ساختمان معمولاً دریچه بازدید دارند و مشکلی از این نظر ندارند) ولی به هر حال اگر چنین احتمالی بدهیم، برای لوله های رایزر با کیفیت کلاس یک محصولات را می فروشیم و در طبقات ساختمانی هم لوله های کلاس دو جواب می دهد. چون تحت فشار پمپ نیست که بخواهد مشکلی برایش پیش بیاید و از داخل بترکد.

 

از بیرون هم اگر لوله ها به دقت نصب شود، هیچ مشکلی برای لوله ها پیش نمی آید.

 

محصولات فامیلی!

اختری درباره معرفی و پیشنهاد برند خاصی به مشتریان برای خرید توضیح داد: من با همین دو کلاس به مشتریان مشاوره می دهم.  کلاس محصولات شرکت (...) که سرمنشأ همگی محصولات آنها که با این پسوند و پیششوندهای مشترک فعالیت می کنند، یکی است و اگر با هم برادر نباشند برادرزاده هستند! بنابراین با توجه به قیمت بسیار بالایی که دارند، کیفیتشان همه تقریباً یکی است و با 85 درصد پی وی سی تولید می شوند. چون آنقدر گران است که ارزش دارد با این میزان تولید کنند.

 

آینده لوله و اتصالات پی وی سی در صنعت ساختمان

وی درباره ارزیابی اش از آینده صنعت پی وی سی در زمینه ساختمان اظهار کرد: کیفیت محصولات پی وی سی در طول این پنج سال که در بازار حضور دارم ارتقاء یافته است و فروشنده و مشتری دیگر جنس نامرغوب را خریداری نمی کند. الان بیشتر روی پوش فیت کار می شود و میل به این سمت وجود دارد.

 

لوله های چسبی را هم مثل لوله های خارجی دو سر کوپل کار می کنند. کسانی هم که می خواهند خوب کار کنند از بوشن استفاده می کنند اگرچه هزینه کارخانه ها خیلی بالا می رود اما همه تلاش می کنند دوسر کوبل تولید کنند.

 

سازمان استاندارد توان مقابله با بازار را ندارد

اختری درباره پنج برند مطرح این بازار بیان کرد:  از نظر من در کلاس دو برند سمنان و تبریز قرار دارند و برند اصفهان و شیراز فروش ندارند.

 

این فروشنده در پایان درباره استاندارد لوله های پی وی سی در بازار گفت: استاندارد عملاً نتوانسته کاری کند و توان مقابله با بازار را نداشته است ولی این کار شما که از تولیدکننده و بازار جستجو می کنید، اتفاق خوبی است.

 

وضعیت تولیدکننده های اجناس بی کیفیت و ارزان قیمت در بازار طوری است که مشتری دیگر آن را نمی پسندد و بار به مقصد نمی رسد. یعنی در بارگیری می شکند، بنابراین مشتری مشکل را متوجه می شود و خرید نمی کند.

 

ما هم در دو سال گذشته سعی کرده ایم رقابت های منطقی برای فروش پیدا کنیم. قیمت ها به هم نزدیک شده چون کیفیت ها به هم نزدیک شده است.

 

انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، با هدف پاسخ به پرسش هایی از این دست به سراغ فروشندگان این محصولات رفته است. تولیدکنندگان در این سلسله گفت و گوها، با شناسایی نقاط قوت و ضعف در بازار شادآباد و همچنین وضعیت رقبا بیشتر آشنا می شوند. اکنون گفت و گوی دوم در ادامه این مصاحبه ها منتشر می شود. برای مشاهده مصاحبه اول می توانید اینجا را کلیک کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط