ارسال پاسخ

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n871

pvc-asso.ir

حفظ برندینگ ایران در بازارهای صادارتی وظیفه دولت است

نباید فردی که کالای بی کیفیت تولید می کند به او اجازه عرضه در بازارهای داخلی و خارجی داده شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، فرشید غیاثی مدیر فروش داخلی شرکت وینو پلاستیک درباره نمایشگاه سیستم های حرارتی، برودتی و مصالح ساختمانی تبریز اظهار داشت: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته بهتر بود. از فروردین ماه سال جاری تحرک در بازار مشهود است و مشتریان ما از روند فعلی نسبت به گذشته رضایت بیشتری دارند.

 

وی با بیان این که ساخت و ساز در حال رونق گرفتن است، گفت: با توجه به گذشت 4 سال و بیشتر از مسئله رکود، امیدواریم فردی در انتخابات برگزیده شود که حرکت رو به جلو ادامه یابد. چنان چه این مسئله اتفاق بیفتد، سال جاری روند بهتر خواهد شد در غیر این صورت اگر سیاست ها تغییر بنیادین پیدا کند، باید منتظر ماند.


 غیاثی استراتژی شرکت وینو پلاستیک را نخست کیفیت و سپس متفاوت بودن عنوان کرد و اظهار داشت: ما بر این اساس درصدد توسعه سبد محصولات خود هستیم. توسعه در تولید همانند دیگران نیست که صرفا کالاهای مشابه تولید می کنند، بلکه هدف تولید محصولاتی است که یا مشابه خارجی آن در بازار وجود دارد و یا در بازار اصلا چنین محصولاتی وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: با این استراتژی درصدد هستیم که هم در فروش بی رقیب بوده و هم به صنعت کشور خدمتی انجام داده باشیم.

 

غیاثی درباره صادرات شرکت وینو پلاستیک توضیح داد: با توجه به سهولت نسبی در مبادلات کالا و جابجایی پول، کار صادارت را به کشورهای همسایه آغاز کرده ایم. صادرات لوله و اتصالات پی وی سی به دلیل هزینه حمل و نقل به کشورهایی امکان پذیر است که با آنها مرز زمینی وجود داشته باشد.

 

وی در همین ارتباط تصریح کرد: بنابراین ما در تمامی نمایشگاه ها شرکت کرده و فعالیت خود را بر کسب سهمی از بازارهای صادارتی هم در زیرساخت و هم در ساختمان، متمرکز کرده ایم. نباید فراموش کرد که مقوله فروش یک امر زمانبر است و مستلزم روش های علمی و صبر است.


غیاثی در پاسخ به این پرسش که مهترین رقبای لوله و اتصالات پی وی سی ایران در بازارهای منطقه، کدام کشورها هستند، گفت: این مسئله بستگی به این دارد که اگر به سمت غرب بروید مهمترین رقیب شما ترکیه است و چنان چه به سمت شرق حرکت کنید، پاکستان و هند حضور دارند؛ اما بیشترین رقیب در پراکندگی جغرافیایی ترکیه است.


غیاثی گفت: دولت ترکیه  به صورت مناسبی از تولیدکنندگان خود جهت صادارت حمایت می کند و به آنها تسهیلات و مشوق های صادارتی می دهد در حالی که صادر کننده ایرانی باید در محاسبات خود مواردی مانند؛ سود، دیر کرد بازپرداخت، بهره بالای بانکی و... را در نظر بگیرد و این موضوع رقابت را برای ما دشوار می سازد.

 

این تولیدکننده درباره میزان توان رقابتی لوله و اتصالات پی وی سی به لحاظ کیفی با محصولات ترک، گفت: محصولات ایرانی دو دسته هستند؛ برخی از محصولات ما کیفیتی بهتر از مشابه ترکیه ای دارند و برخی دیگر هم که متاسفانه ایران را در بازارهای هدف بد نام کرده اند، فاقد کیفیت هستند.

 

غیاثی با توضیحی در باره بازار عراق اظهار داشت: هنگام سقوط صدام، ایران جزو کشورهای قدرتمند صادر کننده محصولات پی وی سی به این کشور بود و تولیدکنندگان توانمندی هم به این حوزه ورود کرده بودند؛ اما هنگامی که برخی به عرضه محصولات بی کیفیت اقدام کردند دیگرانی همانند؛ مصر، عربستان و ترکیه به سادگی جایگاه ما را گرفتند.

 

وی حفظ برندینگ ایران در بازارهای صادارتی را وظیفه دولت دانست و اظهار داشت: برخی از تولیدکنندگان ایرانی تنها به فکر سود آنی هستند، نه نام کشور و یا ادامه حضور در بازار. باید در این زمینه فرهنگ سازی شود که یک بخش آن هم به صورت اجبار است. به بیان دیگر نباید فردی که کالای بی کیفیت تولید می کند به او اجازه عرضه در بازارهای داخلی و خارجی داده شود.

 

برای مشاهده اخبار شرکت وینو پلاستیک می توانید اینجا را مشاهده کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد