ارسال پاسخ

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6838

pvc-asso.ir

افزایش تولید و عرضه PVC در کشور

انتشار کارنامه برخی پتروشیمی‌ها حاکی از افزایش تولید PVC در کشور می‌باشد. این در حالی است که در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان این محصول در سطح بین‌الملل اقدام به کاهش تولید و عرضه کرده‌اند.

به گزارش انجمن پی وی سی به نقل از تابناک، آخرین بررسی‌ها از افزایش قیمت جهانی PVC در سطح بین‌الملل تحت تاثیر تنش‌های اخیر حکایت می‌کند. البته مولفه‌های دیگری نظیر کاهش تولید و به‌تبع عرضه برخی از تولیدکنندگان این محصول در خاورمیانه به دلیل تعمیرات برنامه ریزی شده یا مسائل غیرمنتظره و از طرفی افزایش تقاضا به دلیل افزایش فعالیت های ساختمانی و رشد بخش املاک و مستغلات در بروز چنین روندی بی‌تاثیر نیست. 

مشابه چنین وضعیتی در عرضه و تقاضای این محصول در خاورمیانه نیز مشاهده می‌شود. بنابراین به گفته کارشناسان در حال حاضر بستر بازار برای افزایش تولید و عرضه بسیار مناسب تلقی می‌شود. چراکه به ارزآوری و تکمیل زنجیره رشد اقتصادی کشورها کمک می‌کند، روندی که همسو با چشم‌اندازهای اقتصادی کشور است.

PVC یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی محسوب می‌شود که در حالت اولیه به صورت پودر سفید رنگی است که می‌تواند به شکل‌های مختلفی مانند لوله، پروفیل، ورقه، فیلم و ... در آمده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

غدیر نیز به منظور تحقق این اهداف اقدام به ارزیابی و بهره‌وری از شرایط بازار کرد و موفق به ثبت رکورد تولید با بیش از 120 درصد ظرفیت اسمی شد. همچنین با درآمدزایی 4,591  میلیارد تومان در سال 1402 و افزایش 32 درصدی نسبت به سال گذشته توانست میزان سود خالص و همچنین فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

ضمن آنکه با اتکا به توان داخل از ارزبری به میزان 100 میلیون دلار جلوگیری کرد و چشم‌انداز روشنی را در افزایش درآمد و سودآوری رقم زد. با این حساب می‌توان نسبت به آینده بازار این محصول و تسهیل زنجیره رشد اقتصادی کشور عزیزمان ایران امیدوار بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد