ارسال پاسخ

۲۷ فروردین ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6823

pvc-asso.ir

رشد سالانه 3 درصدی بازار لوله های پلاستیکی

بر اساس گزارش جدید بازار توسط تحلیلگر آلمانی Ceresana، انتظار می رود تقاضا برای لوله های پلاستیکی، به ویژه در آمریکای شمالی، در آینده نزدیک دارای رشد قابل توجهی باشد. نسخه ششم «مطالعه بازار: لوله‌های پلاستیکی» رشد متوسط سالانه 3 درصدی در بخش لوله‌های پلاستیکی را پیش‌بینی می‌کند که بسته به منطقه و همچنین جنس لوله و کاربردها متفاوت است.

 

1-تقاضای جهانی برای کاربردهای کشاورزی و آب آشامیدنی رو به افزایش است

2-رشد بر اساس منطقه، جنس لوله و کاربردها متفاوت است.

3-انتظار می رود که لوله های پلاستیکی در کاربرد  کشاورزی تا سال 2032 حدود 3.8 درصد رشد سالانه داشته باشد.

4-لوله های پلاستیکی سبک وزن و  با نصب آسان، جایگزین لوله های بتنی یا فلزی خواهند شد.

کاهش تقاضا در اروپای غربی، چین

در اروپای غربی، انتظار می رود که تقاضا برای لوله های پلاستیکی تا سال 2025 از سطح سال 2021 تجاوز نکند. در همین حال، صنعت ساخت و ساز چین نسبتاً ثابت است و آمادگی آن را ندارد که رکورد قبلی را ثبت کند.

در این گزارش آمده است که تقاضا در حوزه آب آشامیدنی و کشاورزی به شدت در حال رشد است. انتظار می رود تقاضای جهانی برای کاربرد لوله های کشاورزی تا سال 2032 سالانه حدود 3.8 درصد رشد کند.

در مناطقی که  بارندگی شدید یا خشکسالی را تجربه می کنند، لوله‌های پلاستیکی با هزینه پایین برای حفاظت از محیط‌زیست با حذف فاضلاب و حصول اطمینان از دسترسی به منابع گاز و آب آشامیدنی حیاتی هستند.

این گزارش همچنین نشان داد که لوله‌های پلاستیکی برای ارتباطات، راه حلی با هزینه پایین تعمیر و نگهداری، برای محافظت از شبکه های کابل فیبر نوری، خطوط برق و سایر کابل های الکتریکی هستند.

در مقایسه با لوله‌های فلزی یا بتنی، لوله‌های پلاستیکی جایگزینی سبک و آسان برای نصب هستند که با مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی، عملکرد عالی را ارائه می‌دهند.

پی وی سی همچنان ماده غالب باقی مانده است

این گزارش اشاره می کند که لوله‌های پی وی سی هنوز هم غالب هستند، به ویژه انواع کلردار که انعطاف‌پذیری و مقاومت  بالایی در برابر حرارت نشان می دهند. با این حال، لوله های پلی اتیلن (PE) یک جایگزین رقابتی، به ویژه برای لوله های گاز و کاربردهای صنعتی هستند. پلی اتیلن کراس لینک - معروف به PE-X، XPE یا XLPE - نیز انعطاف پذیر و بادوام است.

تقاضا همچنین برای لوله های پلی پروپیلن مقاوم در برابر حرارت (PP) و لوله های ساخته شده از پلاستیک های دیگر - از جمله ABS با مقاومت در برابر ضربه و دما بالا است. پلاستیک های بازیافتی و پلاستیک های زیستی نیز به عنوان گزینه هایی در حال ظهور هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد