ارسال پاسخ

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6751

pvc-asso.ir

هند بزرگترین واردکننده PVC از ایالات متحده در نوامبر2023

هند بزرگترین واردکننده PVC از ایالات متحده در نوامبر 2023 بود، این شبه قاره برای برآوردن تقاضای رو به رشد، به عرضه پی وی سی ایالات متحده وابسته شده است.

بر اساس داده های اخیر ردیاب تجارت جهانی (GTT)، هند در ماه نوامبر در مجموع 36830 تن پی وی سی از ایالات متحده وارد کرده است. این سومین بار در تاریخ است که هند بزرگترین واردکننده پی وی سی با منشاء ایالات متحده است که هر سه مورد از ژانویه 2023 به بعد رخ داده است. قبل از آگوست 2022، هند به ندرت بیش از 10000 تن در ماه PVC  از ایالات متحده وارد می کرد.

تولیدکنندگان PVC ایالات متحده در سه ماهه پایانی سال 2023 بیشتر به صادرات متکی شدند زیرا تقاضای داخلی به پایین ترین حد فصلی خود رسید. صادرکنندگان ایالات متحده به طور فزاینده ای به هند به عنوان یک خروجی کلیدی برای PVC وابسته شدند، زیرا این کشور یکی از معدود کشورهایی است که رشد تقاضا برای این رزین را نشان می دهد. این رشد عمدتاً توسط مشوق‌های دولت محلی با هدف تقویت فعالیت‌های کشاورزی و ساخت‌وساز در هند انجام می‌شود و هر دو بخش به شدت به استفاده از لوله‌های PVC برای آبرسانی و آبیاری و تخلیه فاضلاب وابسته هستند.

دیگر مقاصد صادراتی کلیدی، مانند اروپا و کانادا، در حال حاضر با ترکیبی از نرخ‌های بهره بالا و کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده دست و پنجه نرم می‌کنند، که همچنان تقاضای PVC را در یک سری از کاربردهای ساختمانی کاهش می‌دهد. بازارهای پی وی سی در آمریکای لاتین نیز عملکرد اقتصادی ضعیف تری دارند، در حالی که بازارهای آسیای شرقی به طور فزاینده ای تحت سیل عظیمی از عرضه پی وی سی چین قرار می گیرند، زیرا این کشور ظرفیت بیشتری را به همراه دارد و همچنین با بازار مسکن داخلی بی ثبات سروکار دارد.

صادرات PVC بیشتر ایالات متحده به هند در نیمه دوم سال 2023 توسط تحقیقات مداوم در مورد محتوای باقیمانده VCM (RVCM) در واردات PVC به هند پشتیبانی شد. هدف تحقیقات ، محدود کردن بالقوه واردات PVC به هند با محتوای RVCM بالاتر از ppm2 است که معمولاً در مشخصات PVC مبتنی بر کاربید یافت می شود. فرآیند تولید پی وی سی مبتنی بر کاربید، که از استیلن به جای اتیلن اولیه استفاده می کند، همچنان بزرگترین مسیر تولید PVC در چین است.  براساس این تحقیقات، خریداران هندی تمایلی به تهیه PVC مبتنی بر کاربید از چین نداشته و صادرکنندگان آمریکایی احتمالاً این را فرصتی برای صادرات محموله‌های PVC بیشتر به منظور جایگزینی عرضه PVC مبتنی بر کاربید می‌دانند.

 

مشکل در دریای سرخ

اما نگرانی هایی در مورد ادامه بالقوه این روند در کوتاه مدت وجود دارد که عمدتاً به دلیل ترکیبی از کاهش سطح آب در کانال پاناما و بحران امنیتی در امتداد دریای سرخ است.

صادرکنندگان آمریکایی برای صادرات پلیمرها به جنوب آسیا به شدت به کانال سوئز و دریای سرخ متکی هستند. حملات کنونی به کشتی ها در این منطقه باعث افزایش هزینه های حمل و نقل از ایالات متحده شده است. هضم این هزینه‌های فزاینده برای خریداران هندی دشوار می‌شود، و در نتیجه از ژانویه تا کنون محموله‌های PVC کمتری به هند وارد شده است.

این مسیر هزینه‌های حمل و نقل و زمان طولانی‌تری دارد که می‌تواند منجر به افزایش هزینه شود و بی میلی بیشتر برای خرید این محموله ها از خریداران هندی ایجاد می کند.

 

کشورهای اصلی واردکننده  PVC  از ایالات متحده

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد