ارسال پاسخ

۲۹ بهمن ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6698

pvc-asso.ir

ضربه سنگین سازمان ملی استاندارد ایران به صادرات کشور

در حالی عضویت NACI (مرکز ملی تایید صلاحیت ایران) در IAF (انجمن جهانی نهادهای اعتباربخشی ارزیابی انطباق است) به علت نپرداختن حق عضویت خاتمه یافت که این موضوع ضربه سنگینی به صادرات کشور خواهد زد.

عبداله عبدی در توییتر  با نوشتن مطلبی با عنوان “بازی با آبروی ایران و سرمایه مردم اینبار سازمان استاندارد / خود تحریمی در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد” ادامه داد:

به گزارش انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از بولتن نیوز ، پیش از اینIAF عضویت ایران را با مهلت سه ماهه به حالت تعلیق در آورده بود در نتیجه با پایان یافتن ایام تعلیق و نپرداختن دیون حق عضویت، عضویت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران که از ابواب جمعی سازمان ملی استاندارد است در این نهاد خاتمه یافت.

با این اقدام عملاً گواهینامه های صادره این سازمان فاقد اعتبار خواهد شد. و اعتبار ایران در این عرصه به طور جدی لطمه خواهد دید. همچنین منجر به  اسیب جبران ناپذیری به تجارت خارجه کشور خواهد شد.

شایان ذکر است پرداخت حق عضویت موجب اعاده وضع به قبل نخواهد!

ضربه سنگین سازمان ملی استاندارد ایران به صادرات کشور

به گزارش انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از بولتن نیوز، در خصوص خبر تحریم استاندارد بدلیل نپرداختن حق عضویت بین‌المللی  همین بس  که تراز بازرگانی هر کشور ی با صادرات آن کشور رقم می‌خورد
و اینک که تأیید استاندارد ایران در مجامع بین‌المللی  قابل قبول نخواهد بود عملا صادرکنندگان با مشکل عدیده صادرات مواجه  خواهند شد و هر کالایی که بخواهند صادر کنند استاندارد داخلی ایران مورد تایید کشور خریدار نخواهد بود لذا صادرات دچار افت بسیاری خواهد شد حتی کشور بجز صادرات غیر نفتی در بخش صادرات مشتقات نفتی و پتروشیمی هم دچار مشکل خواهد شد و بزودی تبعات این موضوع را با مشکلات عدم خرید کالای صادرکنندگان خواهیم دید.

 

ضربه سنگین سازمان ملی استاندارد ایران به صادرات کشور

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد