ارسال پاسخ

۱۷ دى ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6611

pvc-asso.ir

بازار جهانی پلاستیک های ساختمانی از سال 2023 تا 2032

اندازه بازار جهانی پلاستیک های ساختمانی در سال 2022 به 112.4 میلیارد دلار رسید و انتظار می رود تا سال 2032 به 214 میلیارد دلار برسد و با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 7.2 درصد از سال 2023 تا 2032 رشد کند.

عوامل رشد

رشد بازار پلاستیک های ساختمانی عمدتاً ناشی از افزایش فعالیت‌های ساختمانی مسکونی و تجاری همراه با افزایش تقاضا برای این پلاستیک ها به دلیل قیمت پایین است. علاوه بر این، انتظار می‌رود ویژگی‌های فیزیکی عالی مانند استحکام بالا، حمل و نقل آسان و وزن سبک، رشد تقاضا برای ساختمان و پلاستیک های مورد مصرف در ساختمان را افزایش دهد. از سوی دیگر، رشد قابل توجه جمعیت ، منجر به افزایش ساخت و ساز شده است. بنابراین، رشد این بازار را به طور قابل توجهی تحت تاثیر می دهد. علاوه بر این، پیش بینی می شود که ابتکارات دولت برای تقویت سازه های ساختمانی ، فرصت های رشد را برای این بازار در سال های آینده ایجاد کند.

 

تاثیر کووید 19

به دلیل رکود جهانی در این دوران، شرکت های ساختمانی با اختلال در زنجیره تامین،  لغو پروژه ها و سایر مسائل کوتاه مدت مواجه شدند. برای مثال، تقریباً 40 درصد از شرکت‌های ساختمانی ایالات متحده تعطیلی خود را تا پایان آوریل گزارش کردند. از این رو، اختلال در صنعت ساخت و ساز مانع از رشد بازار جهانی ساختمان و پلاستیک های ساختمانی در طول پاندمی کووید 19 شد.

 

براساس نوع پلاستیک

بر اساس نوع محصول، در سال 2022، پلی وینیل کلراید (PVC) با حدود 42.3 درصد سهم از نظر درآمد بر این بازار غالب شد. PVC دارای خواصی مانند وزن سبک و قابلیت قالب گیری و مونتاژ در اشکال مختلف است. یک ماده ترموپلاستیک همه منظوره با کاربردهای گسترده در تولید اکثر کالاهای مصرفی است. در بخش ساختمان ، عمدتاً برای ساخت محصولات سخت و انعطاف پذیر استفاده می شود. طیف وسیعی از کاربردهای آن شامل لوله‌ها، آبیاری، لوله‌های برق، لوله‌ها و اتصالات برای توزیع آب، فاضلاب، فریم درب و پنجره‌ها، ناودان‌ها ، حصار و عرشه، سقف‌ها و کفپوش است.

 

براساس کاربرد

بر اساس نوع کاربرد، در سال 2022، لوله‌ها و داکت ها با حدود 37.23 درصد سهم از کل بازار، بر این بازار تسلط داشتند.

 

براساس منطقه

آمریکای شمالی بر بازار پلاستیک های ساختمانی تسلط دارد و بیشترین سهم درآمد را در سال 2022 به خود اختصاص داد. رشد این منطقه عمدتاً با توسعه سریع بخش ساخت و ساز در کشورهایی مانند کانادا و ایالات متحده افزایش می یابد. علاوه بر این، روند نوسازی در حال انجام است. پیش بینی می شود که ساختمان های قدیمی مشوق رشد این بازار در این مناطق باشد. علاوه بر این،با افزایش تقاضا برای ساختمان های تجاری و سرمایه گذاری های دولتی در سراسر زیرساخت های عمومی، پیش بینی می شود که تقاضا برای ساخت و ساز و پلاستیک های ساختمانی در سال های آینده افزایش یابد.

از سوی دیگر، پیش بینی می شود آسیا پاسیفیک شاهد سریع ترین نرخ رشد در طول این دوره پیش بینی باشد. در چند سال گذشته، رشد جمعیت و شهرنشینی سریع در کشورهایی مانند چین و هند منجر به افزایش هزینه‌های زیرساختی شده است. علاوه بر این، چین تولید کننده عمده پلی یورتان ها و مواد پلاستیکی ترموپلاستیک است. از این رو، سهم قابل توجهی را در بازار پلاستیک ساختمانی آسیا و اقیانوسیه به خود اختصاص داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد