ارسال پاسخ

۱۶ آبان ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6441

pvc-asso.ir

كاهش نرخ مالیات و معافیت مالیاتی هر افزایش سرمایه شركت‌های تولیدی؛ 2 اقدام مهم دولت در حمایت از تولید

دولت سیزدهم حتی به بهای کاهش درآمدهای خود، دو اقدام را برای کمک به بخش مولد اقتصاد انجام داد؛ نخست اینکه نرخ مالیات را از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد برای شرکت‌های تولیدی کاهش داد و دوم اینکه مصوب کرد هر افزایش سرمایه‌ای در شرکت‌های تولیدی انجام شود، معاف از مالیات باشد.

به گزارش انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل ازشادا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش مورخ نهم آبان ماه سال جاری روزنامه جهان صنعت با عنوان «تولید در تنگنای ارزی» توضیح داد: دولت سیزدهم به‌منظور تحقق کامل درآمدهای مالیاتی مصوب در راستای برنامه‌های وصول منصفانه و عادلانه درآمدهای مالیاتی کشور و همچنین حمایت از تولید و افزایش رضایت مؤدیان مالیاتی اقدامات ویژه‌ای را در تحول نظام مالیاتی انجام داده است.

همچنین لازم به یادآوری است که دولت سیزدهم حتی به بهای کاهش درآمدهای خود، دو عامل را برای اینکه تولید در کشور بیشتر تحرک داشته باشد، به جان خرید. نخست اینکه نرخ مالیات را از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد برای شرکت‌های تولیدی کاهش داد.

هرچند این‌ها درآمد از دست رفته برای دولت بود؛ اما از سوی دیگری کمک می‌کرد به اینکه تولیدکننده بهتر عمل کند.دوم اینکه دولت مصوب کرد هر افزایش سرمایه‌ای در شرکت‌های تولیدی انجام شود، معاف از مالیات است.

در همین حال یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های اقدامات دولت سیزدهم در زمینه رونق تولید در اقتصاد ایران، موضوع محیط کسب و کار در اقتصاد ایران است که باید به سرعت برای تولیدکنندگان سهل و کم‌هزینه و هموار باشد که در این زمینه نیز دولت کارنامه قابل توجهی دارد.

علاوه بر این الزام دستگاه‌ها به اطلاع رسانی درباره بخشنامه‌ها، آیین نامه ها و هرگونه تغییر در قوانین پیش از اجرا برای فعالان اقتصادی نیز از اقداماتی است که در حوزه حمایت از تولید و پیش بینی پذیر کردن اقتصاد قابل ارزیابی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد