ارسال پاسخ

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5919

pvc-asso.ir

مذاکره با خارجی ها برای جذب ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در پتروشیمی بندر امام

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با اشاره به سرمایه گذاری ۲.۷ میلیارد دلاری این پتروشیمی در ۵ تا ۱۰ سال آینده برای نوسازی و طرح های توسعه ای گفت: هم اکنون مذاکره ها با شرکت خارجی برای جذب ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در جریان است.

به گزارش انجمن پی وی سی به  نقل از خبرنگار نیپنا سپهدار انصاری نیک بعد از ظهر امروز دوشنبه( ۱۱ اردیبهشت ماه) در نشست تخصصی فرصت‌های همکاری و توسعه در زمینه پتروشیمی در همایش بین المللی IPF با اشاره به پنجاهمین سال تاسیس پتروشیمی بندر امام، افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا ۱۰ سال آینده نوسازی و ساخت واحد های جدید در این پتروشیمی انجام می شود.

وی با بیان این که تا ۵ سال آینده ایجاد تنوع در محصولات خود را در دستور کار داریم، گفت: در آینده نزدیک ۴ محصول جدید به سبد تولید  محصولات این مجتمع پتروشیمی افزوده خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام وجود یوتیلیتی و خطوط لوله تامین خوراک متمرکز، ۳۰۰ هکتار زمین آزاد در مجاورت مجتمع، درآمد سالانه ۱.۲ میلیارد دلاری و منابع انسانی متخصص را از جمله مزیت های رقابتی پتروشیمی بندر امام دانست و اظهار کرد: سیاست اصلی ما در آینده تکمیل زنجیره ارزش و پیشگیری از خام فروشی است‌.

انصاری نیک ایجاد سود پایدار و بهره وری در سرمایه گذاری را از دیگر اهداف استراتژیک پتروشیمی بندر امام اعلام کرد و تصریح کرد: تا پنج سال آینده تولید این مجتمع از ۶.۵ میلیون تن کنونی به ۹.۵ میلیون تن و درآمد سالانه از ۱.۲ میلیارد دلار به ۲.۵ میلیارد دلار و حاشیه سود ۱۷ درصد کنونی به ۴۵ درصد خواهد رسید.

وی با بیان این که همه اهداف پتروشیمی بندر امام در ۵ تا ۱۰ سال آینده به ۲.۷ میلیار دلار سرمایه گذاری نیاز دارد که با توجه به افزایش خوراک به نظر می رسد این سرمایه گذاری را بتوان در صورت رضایت سهامداران ( ۲۰ تا ۳۰ درصد درآمد سالانه) از منابع داخلی تامین کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد