ارسال پاسخ

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5893

pvc-asso.ir

تمدید مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش تا پایان اردیبهشت‌ماه

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از تمدید مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش انجمن پی وی سی به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی، علی کریمدادی ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: دستورالعمل صادره سازمان امور مالیاتی کشور جهت بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 1402 تمدید شده است.

وی افزود: برابر این دستورالعمل، جرایم قابل بخشش مالیات و عوارض هر سال یا دوره مالیاتی برای مؤدیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری اقدام نمایند، درخصوص اشخاص حقیقی تا سقف 750 میلیون ریال (75 میلیون تومان) و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف یک میلیارد و 500 میلیون ریال (150 میلیون تومان)، بخشوده می‌شود. 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: با عنایت به اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان برای شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، شرکت های دولتی و سایر دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و تمام اشخاص حقوقی بجز اشخاص حقوقی ماده 16 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1400، ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان است بنابراین مادامی که نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی اقدام ننمایند، برابر شرایط ذیل مشمول استفاده از شرایط تقسیط و بخشودگی جرائم خواهند بود.

1- در مورد مؤدیان با فعالیت پیمانکاری یا سایر فعالیت هایی که با توجه به ماهیت فعالیت صدور صورتحساب در دوره های مشخص انجام و در حال حاضر صدور صورتحساب موضوعیت ندارد ، با تشخیص اداره کل و به شرط اخذ شناسه یکتای حافظه مالیاتی. 
2- مؤدیان منحله و فاقد فعالیت که بعلت عدم فعالیت صدور صورتحساب الکترونیکی موضوعیت ندارد، با تشخیص اداره کل امور مالیاتی. 
3- مؤدیانی که در حال آماده سازی سامانه‌ها برای صدور صورتحساب الکترونیکی هستند در صورت ارائه تعهد مبنی بر اخذ شناسه یکتای حافظه مالیاتی و صدور صورتحساب الکترونیکی حداکثر ظرف مدت یک ماه. در این زمینه تقسیط یا بخشودگی جرائم  مشروط به ایفای تعهد در زمان مقرر  صورت گیرد و در صورت عدم انجام تعهد در زمان مقرر موافقت با بخشودگی جرائم و تقسیط حسب مورد لغو می‌گردد. همچنین این امر به منزله تمدید فراخوان نبوده و مشمول جرائم مقرر در قانون پایانه ‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان خواهند بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد