ارسال پاسخ

۵ بهمن ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5720

pvc-asso.ir

تجارت با عراق، بدون شناخت تحولات این کشور دچار تنگنا خواهد شد

عضو هیات‌رئیسه اتاق ایران می‌گوید: عراق در حال تبدیل‌شدن به کشورهای حاشیه خلیج‌‌‌‌‌‌‌‌فارس است که فضای رقابتی شدیدی در بازار این کشور ایجاد‌کرده و بدون شناخت تحولات، تجارت با این کشور دچار تنگنا خواهد شد.

به گزارش انجمن پی وی سی  به نقل از اتاق ایران‌آنلاین، عضو هیات‌رئیسه اتاق ایران با تاکید بر لزوم داشتن استراتژی مدون و بلندمدت برای حضور در بازار عراق، گفت: چنانچه تحولات عراق را به‌‌‌‌‌‌‌‌خوبی نشناسیم و برای آن برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی نکنیم، برای تعاملات تجاری با این کشور دچار تنگنا خواهیم شد. کیوان کاشفی، گفت: عراق به‌‌‌‌‌‌‌‌واسطه تحولات سریع و قابل‌‌‌‌‌‌‌‌توجه، در حال تبدیل‌شدن به یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه است و این کشور در حال شبیه‌شدن به کشورهای حوزه خلیج‌‌‌‌‌‌‌‌فارس بوده و فضای رقابتی باز و شدیدی در این کشور وجود دارد. به گفته او، این فضای رقابتی فقط محدود به بخش صنعت نیست و همه حوزه‌های توریسم، توریسم درمانی، کشاورزی و... را تحت‌تاثیر قرار داده‌است. رئیس اتاق کرمانشاه ادامه داد: به جهت آنکه اقبال عراق به کشورهای عربی زیاد است، شرایط کار برای فعالان اقتصادی ما سخت‌‌‌‌‌‌‌‌تر خواهد بود. کاشفی حضور در تعاملات تجاری عراق با این شرایط را نیازمند برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی و داشتن استراتژی مدون دانست و خاطرنشان کرد: این برنامه باید در دو بعد داخلی و خارجی تدوین شود.

او اضافه کرد: در بعد مسائل داخلی نیازمند تسهیل شرایط برای تجار و بازرگانان هستیم که طی سه، چهار سال‌اخیر به دلیل سیاست‌های مرتبط با رفع تعهدات ارزی دچار تنگناهای فراوانی شدند. در بعد خارجی هم باید با کسب اطلاعات دقیق از بازار عراق و تحولات آن و دادن اطلاعات صحیح و به‌‌‌‌‌‌‌‌روز به فعالان اقتصادی، حضور خود را در عراق با برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی بیشتری پیش ببریم.  کاشفی بر لزوم تدوین یک استراتژی بلندمدت برای حضور در بازار عراق تاکید کرد و افزود: این استراتژی باید با همراهی چهار قطب اصلی شامل وزارت امور‌خارجه، اتاق بازرگانی، سازمان توسعه‌تجارت (وزارت صمت) و ستاد روابط اقتصادی ایران و عراق باشد و نقش و وظیفه هر بخش نیز مشخص شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد