ارسال پاسخ

۱۱ آبان ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4491

pvc-asso.ir

کاهش ۴۹درصدی زیان «پتروشیمی آبادان»

شرکت پتروشیمی آبادان از اول امسال تا پایان مهرماه ۶ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال فروش داشت.

به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از دنیای اقتصاد، از این حجم فروش ۵هزار و ۱۴میلیارد ریال داخلی و یک‌هزار و ۷۶۸میلیارد ریال مربوط به فروش صادراتی بوده است. بر همین اساس مبلغ فروش این شرکت در دوره مزبور نسبت به دوره مشابه سال قبل با رشد همراه بود. بیشترین درآمد این شرکت از فروش pvc کسب شده است به طوری که فروش داخلی این محصول در دوره مورد گزارش ۴هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال و فروش صادراتی آن یک هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال ثبت شده است.

بر اساس صورت‌های ۶ ماهه درآمدهای عملیاتی «شپترو» در نیمه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۳۹۳درصدی را شاهد بوده است. در همین حال بهای تمام شده این شرکت نیز ۲۹۰درصد رشد داشته است که این افزایش سود نسبت به بهای تمام شده نشان از افزایش بهره‌وری این شرکت  دارد.

 

بنابر این گزارش زیان عملیاتی شرکت در نیمه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۹درصد کاهش یافته و معادل ۴۳۰هزار میلیارد و ۳۵۹میلیون ریال شده است این زیان در دوره مشابه سال قبل بیش از ۸۳۶ میلیارد ریال بود.

بر همین اساس زیان پایه هر سهم «شپترو» نیز در نیمه اول امسال با کاهش ۴۹درصدی معادل ۱۴۶ ریال بوده است در حالی که این رقم در نیمه اول سال قبل معادل ۲۸۵ ریال ثبت شده بود.

همچنین در نیمه اول امسال جمع دارایی‌های غیرجاری شرکت با ۶درصد افزایش به بیش از ۱۵ هزار و ۷۸۳میلیارد ریال و جمع دارایی‌های جاری آن با ۱۱درصد افزایش به ۲۵هزار و ۲۱۸میلیارد ریال رسیده است. جمع بدهی‌های شرکت نیز در این مدت بالا رفته و افزایش ۲۵درصدی را نشان می‌دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد