ارسال پاسخ

۸ آبان ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n4478

pvc-asso.ir

ضرورت ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولیدات پتروشیمی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به نقش اثرگذار صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور گفت: ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولید محصولات صنایع بالادستی، میانی و پایین‌دستی پتروشیمی به عنوان یک راهبرد اساسی در حال پیگیری است. سید امید شهیدی­‌نیا اظهار کرد: این منطقه به عنوان یکی از هاب­‌های اصلی صنعت پتروشیمی کشور، ۳۰درصد ظرفیت تولید کشور را در اختیار دارد.

به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از دنیای اقتصاد،وی ادامه‌داد: تلاش می‌شود همگام با توسعه صنعت پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر نیز سهم خود را از تولید محصول در کشور حفظ و تقویت کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه‌ داد: به همین منظور، طرح‌های زیادی در حوزه صنایع بالادستی، میانی و پایین‌­دستی تعریف شده که محور آنها بیشتر روی صنایع پیشران متمرکز شده است.

 

شهیدی­‌نیا ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولید محصولات پتروشیمی را ضروری دانست و گفت: پیشبرد این سیاست، قطعا به کاهش نیاز کشور از واردات برخی محصولات خارجی منجر می‌شود که در نهایت کاهش خروج ارز از کشور را در پی دارد. وی تصریح‌کرد: توجه به صنایع پیشران به عنوان یک اقدام توسعه‌ای از جایگاه بسیار با اهمیتی در کشور برخوردار است که این موضوع همواره در اولویت برنامه‌های کاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خاطرنشان‌کرد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای این صنعت در منطقه به عنوان یک استراتژی جدی دنبال خواهد شد که زمینه‌­ساز رشد اقتصادی و پایداری سهم تولید محصول در کشور خواهد بود

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد