ارسال پاسخ

۵ خرداد ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3812

pvc-asso.ir

۲۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح آبیاری نوین در استان‌ها مصوب شد

مجری سامانه‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تاکنون ۲.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است گفت: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ادامه این طرح‌ در استان‌ها مصوب شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از  تسنیم، خشکسالی‌های پی در پی و کاهش بارش باران در بسیاری از استان‌ها بر مشکلات کشت، داشت و برداشت محصولات افزوده است.

 

یکی از مهمترین زیرساخت‌های تولید محصولات کشاورزی خاک، آب و زمین مناسب است که در این راستا تأمین آب در اولویت اجرا طرح‌های کشاورزی قرار دارد.

 

استان بوشهر در عرصه تولید محصولات کشاورزی نقش مهم و تأثیرگذاری دارد به‌گونه‌ای که تولید بیش از 1.5 میلیون تن انواع محصولات در اراضی استان بوشهر نشان از جایگاه این استان در این عرصه است.

 

استان بوشهر از نظر موقعیت اقلیمی در محدوده جغرافیایی و اقلیم گرم و خشک قرار دارد و همین موضوع، سبب کاهش بارندگی و نبود منابع آب پایدار در عرصه شرب و کشاورزی شده است.

 

 بر اساس مطالعات انجام شده تنها راه تأمین آب اراضی کشاورزی اجرا طرح‌های نوین آبیاری است که این مهم در دستور کار مسئولان امر قرار گرفته است.

 

اجرای طرح آبیاری تحت فشار در اراضی نخلستان دشتستان

مجری سامانه‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بررسی روند اجرا طرح آبیاری تحت فشار در اراضی نخلستان دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه روش سنتی آبیاری در اراضی نخلستان صدمات زیادی به زیرساخت‌های اراضی وارد کرده است اظهار داشت: در آبیاری سنتی ضمن به هدررفت آب و افزایش تلفات این ماده مهم، مصرف آب بیش از پیش افزایش می‌یابد.

 

فریبرز عباسی به اجرا طرح توسعه آبیاری نوین در نخلستان‌های دشتستان پرداخت و تصریح کرد: در  طرح آبیاری سنتی ضمن ایجاد حوضچه‌های عمیق تا یک متر غرق آبی سبب تلف شدن آبها و کاهش راندمان تولید می‌شود.

 

2 هزار و 400 هکتار از این اراضی تحت پوشش برنامه آبیاری نوین قرار گرفت

وی بهبود وضعیت آبرسانی در اراضی نخلستان‌های دشتستان را از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست و بیان کرد: بیش از 35 هزار هکتار اراضی استان بوشهر تحت پوشش کشت نخل است که در نخستین گام در اجرا طرح آبیاری نوین 2 هزار و 400 هکتار از این اراضی تحت پوشش برنامه آبیاری نوین قرار گرفت.

 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی از اجرا شبکه‌های اصلی و فرعی در طرح آبیاری نوین در اراضی نخلستان 2400 هکتار سعدآباد دشتستان خبر داد و تصریح کرد: شبکه آبیاری این طرح در حال تکمیل شدن است ولی طرح وزارت نیرو برای تأمین آب این شبکه نوین آبیاری هنوز آماده نیست.

 

عباسی، از افتتاح شبکه آبیاری تحت فشار 2400 هکتار سعدآباد دشتستان خبر داد و بیان کرد: ان‌شاءالله با تکمیل خط انتقال و ایستگاه پمپاژ پروژه نخلستان، فاز نخست آبیاری نوین در اراضی نخلستان دشتستان افتتاح می‌شود.

 

تصویب 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای اجرا سامانه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی

وی افزود: بخشی از منابع آب طرح نوین آبیاری نخلستان دشتستان از سد شبانکاره و بخشی هم از سد رئیسعلی دلواری تأمین می‌شود.

 

مجری سامانه‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اجرا آبیاری تحت فشار در 2.5 میلیون هکتار اراضی کشاورزی در استان‌ها خاطر نشان کرد: بیش از 50 درصد سامانه‌های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی در 7 سال گذشته اجرا شده است.

 

عباسی، افزایش اعتبارات طرح نوین آبیاری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امسال 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای اجرا سامانه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی مصوب شده و سال قبل هم از 1800 میلیارد تومان اعتبار این طرح 50 درصد آن تخصیص یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد