ارسال پاسخ

۱۵ بهمن ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3365

pvc-asso.ir

طرح تولید پلی‌پروپیلن از گاز در اسلام‌آباد غرب اجرایی می‌شود

به پیشنهاد وزارت نفت و با تصویب هیئت دولت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی مجاز شد با انجام فراخوان عمومی نسبت به سرمایه‌گذاری در طرح‌ تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی در منطقه اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از شانا، دفتر هیئت دولت، در نشست امروز (چهارشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه) هیئت وزیران که به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری برگزار شد، اجرای طرح تولید پروپیلن از گاز طبیعی در منطقه اسلام‌آباد غرب کرمانشاه به تصویب رسید.

 

این مصوبه که به پیشنهاد وزارت نفت اجرایی می‌شود، شرکت ملی صنایع پتروشیمی مجاز خواهد بود با انجام فراخوان عمومی نسبت به سرمایه‌گذاری در طرح‌ تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی در منطقه اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه اقدام کند.

 

در این طرح که قرار است با ظرفیت تولید سالانه محصولات نهایی ۲۳۵ هزار تن متانول، ۱۲۰ هزار تن پلی‌پروپیلن، ۴۶ هزار تن بنزین پیرولیز و ۱۰ هزار تن گاز مایع اجرا شود، سهم شرکت یاد شده در سرمایه‌گذاری فوق، ظرف سه سال پس از دریافت پروانه بهره‌برداری به بخش غیردولتی واگذار می‌شود، همچنین آب مورد نیاز این طرح از سوی وزارت نیرو تأمین می‌شود.

 

هیئت وزیران همچنین به منظور بهبود شرایط سطوح پروازی شمالی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، با اجرای پروژه تکمیل، راه‌اندازی، اجاره و انتقال پروژه اصلاح استریپ‌ها و بهسازی سطوح فوق به مسئولیت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) (به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی) موافقت کرد.

 

این پروژه با برآورد تقریبی ۸۷۶ میلیارد ریال از طریق مشارکت بانک‌ها و دیگر منابع مالی و پولی کشور طی انعقاد قراردادی به سهامداری شرکت مهندسی و توسعه نفت و گاز محمدیان که از طریق مذاکره رقابتی انتخاب شده است، اجرا می‌شود.

 

مطابق این تصمیم، شرکت طرف قرارداد عهده‌دار تأمین حدود ۷۱۳ میلیارد ریال از منابع مالی مورد نیاز برای ساخت و تکمیل این پروژه تا مرحله راه‌اندازی کامل و تسویه حساب هزینه‌ها در قالب اجاره به شرط تملیک برای مدت یکسال است، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی نیز تأمین حدود ۱۶۳ میلیارد ریال از برآورد هزینه‌ها از محل منابع داخلی خود را تعهد می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد