ارسال پاسخ

۱۶ مهر ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3131

pvc-asso.ir

انجام آزمون ضربه در محیط تولید

شرکت Sciteq از دانمارک دستگاه آزمون ضربه sigma را به طور خاص برای تولید کننده های لوله های پلاستیکی توسعه داده است.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

این واحد تست برای استفاده در محیط تولید با تاکید بر سهولت و سرعت استفاده، هزینه پایین نگهداری و ایمنی در نظر گرفته شده است. طراحی این واحد آزمون، موجب می شود که آزمون ضربه به روش پلکانی و ساعتگرد برای لوله ها از قطر 20 تا 2000mm مطابق با استانداردهای  ISO 3127،EN 744، EN1411 و ASTM D2444 انجام شود.

 

مجهز بودن به یک حلقه بسته خلا ، امکان تکرار سریع آزمون ها و همچنین تنظیم دقیق و ایمن را فراهم می کند. این سیستم دارای اندازه گیری سرعت ضربه داخلی است تا سرعت سقوط وزنه را برای هر آزمون ثابت کند. وزنه ها را می توان در عرض چند ثانیه تغییر داد و همه پارامترها به راحتی از طریق صفحه کنترلی انتخاب می شوند. نرم افزار سیگما بصری است و استفاده از آن آسان است ضمن اینکه این اطمینان را می دهد که آزمون به درستی و مطابق با استانداردهای مختلف انجام می شود. این واحد از طریق یک رابط کاربر پسند کنترل میشود و از طریق هر دستگاه مجهز به مرورگر، مانند لپتاپ یا تلفن هوشمند اجرا می شود. اپراتور اصلی دستورالعمل های آزمون را برای همه کاربران قبل از شروع برنامه تنظیم می کند. ارتفاع سقوط( تا 5000 میلیمتر بسته به قطر لوله)، مقدار ضربه و وزن سقوط در دستورالعمل قبل از استفاده وارد می شود.این واحد ترکیبی از اندازه گیری دقیق سرعت سقوط با تفکیک پذیری در میکروثانیه و محاسبه خودکار H50  و TIR  (نرخ واقعی ضربه)است. یک نمونه آزمایشی روی بلوک V قرار می گیرد، محفظه بسته می شود و آزمون از sigma UI ( نرم افزار نصب شده روی گوشی هوشمند،  pc  یا  ipad)آغاز می شود. و بعد از اعمال ضربه، ضربه زن توسط سیستم خلا به محل اولیه باز می گردد.

 

در اثر ضربه، ضربه زن بلافاصله توسط سیستم خلا برگشت داده می شود و اطمینان حاصل می شود که ضربه دوگانه نخواهد بود. این سیستم در هنگام راه اندازی خودکار برای عملکرد قابل تکرار و قابل اطمینان کالیبره می شود.برای اثبات هر آزمون، سیستم نظارت بر سرعت ضربه، کلیه اطلاعات مورد نیاز از جمله سرعت ضربه زن را ارائه می دهد. این دستگاه مجهز به تجهیزات ایمنی است و از رها شدن وزنه تا بسته شدن کامل درها جلوگیری می کند. هنگام انجام آزمون ساعتگرد، وزنه را می توان در موقعیتی ایمن در بالای لوله قفل کرد که به اپراتور این امکان را می دهد که قبل از تکرار آزمون نمونه را به راحتی بچرخاند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد