ارسال پاسخ

۹ دى ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2564

pvc-asso.ir

اتصال بین لوله های تحت فشار pvc و چدن داکتیل

در برخی از موقعیت های میدانی، انتقال بین لوله چدن داکتیل و لوله های pvc ضروری به نظر می رسد. لوله های ساخته شده از هر دو ماده دارای قطر خارجی یکسان هستند. به این معنی که...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، در برخی از موقعیت های میدانی، انتقال بین لوله چدن داکتیل و لوله های  pvc ضروری به نظر می رسد. لوله های ساخته شده از هر دو ماده دارای قطر خارجی یکسان هستند. به این معنی که قطرهای خارجی مشخص شده در استانداردهای محصول مربوطه یکسان هستند.

 

بنابراین منطقی خواهد بود که فرض کنیم نری یک لوله باید با مادگی لوله دیگر تناسب داشته باشد.

با این حال، سه عامل باید در نظر گرفته شود:

1- قطر خارجی واقعی
2- پخ انتهای نری
3- عمق مادگی

 

قطر خارجی واقعی

قطر خارجی لوله های DI به صورت رواداری بسته یا کوچک در داخل مادگی و خارج نری نگه داشته می شوند در حالی که بدنه در رواداری بازتر یا بزرگتر نگه داشته می شود. در نتیجه قطر خارجی لوله چدن داکتیل ممکن است متفاوت باشد. در هنگام قرار دادن نری DI در مادگی PVC این تغییرات می تواند ایجاد شود:

1- مشکل در مونتاژ محل اتصال به دلیل قطر خارجی بزرگ DI
2- نشت از محل اتصال  ناشی از قطر خارجی بسیار کوچک DI

 

پخ انتهای نری

لوله های چدن داکتیل دارای پخ کوچکتر نسبت به لوله های  PVC هستند، زمانی که نری یک DI در مادگی  PVC قرار می گیرد، لبه تیز و نسبتا چهارگوش نری DI  می تواند در حین مونتاژ به واشر صدمه وارد کند و یا آن را از جای خود خارج کند. به همین دلیل وارد کردن نری DI  به درون مادگی  PVC توصیه نمی شود.

 

اتصالات انتقالی برای ایجاد محل اتصال محکم و کیپ بین لوله های DI  و  PVC در دسترس است. محصولات معمول شامل اتصالات مهره ماسوره ای و یا اتصالات مکانیکی هستند. استفاده از یکی از این محصولات به جای قرار دادن نری DI به درون مادگی PVC توصیه می شود.

وارد کردن نری  PVC به درون مادگی فلزی به راحتی انجام می شود

 

عمق مادگی

لوله های  DI  دارای مادگی کوتاهتر نسبت به لوله  PVC است. قبل از جای دادن نری  PVC به درون مادگی DI دو  تغییر لازم است:

1- پخ: انتهای اریب نری  PVCباید برداشته شود 
2- خط عمق نفوذ: از آنجا که مادگی لوله  PVC بلندتر از مادگی DI است، نری  PVC نمی تواند تا خط عمق نفوذ در مادگی  DI جای گیرد و مونتاژ به شکلی که برای لوله های  PVC-PVC وجود دارد اتفاق نخواهد افتاد. درعوض، خط عمق نفوذ باید نادیده گرفته شود و لوله  PVC تا انتها در مادگی لوله DI  فرو رود. زمانی که لوله تا انتها جای گرفت، یک فاصله  بین خط عمق نفوذ و انتهای مادگی DI به وجود خواهد آمد.
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط