ارسال پاسخ

۱۷ آذر ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2529

pvc-asso.ir

فیلرهای بازدارنده های شعله

یک شرکت فیلر پوشش دار، بسیار ریز و خالص با درصد بالایی از هیدرومنیزیت ساخته  است که خاصیت ضد اشتعال دارد. این فیلر برای برخی کاربردها، خواصی ویژه به محصول می دهد.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، گروه صنعتی LKAB mineral با همکاری شرکت ماشین سازی Leistritz Extrusion stechnik بهینه سازی فیلر های هیدرومنیزیت را انجام داده است.

 

 این شرکت فیلر LH3C Ultracarb  را ساخته که فیلری پوشش دار، بسیار ریز و خالص با درصد بالایی از هیدرومنیزیت است که خاصیت ضد اشتعال دارد. این فیلر برای برخی کاربردها، خواصی ویژه به محصول می دهد.

 

مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت، آقای Stefan Viering بیان داشت که جهت گیری ما بیشتر به سمت تولید فیلرهای سنتزی است تا فیلرهای معدنی. فیلر اولترا کارب در بسیاری از پلیمرها از جمله پلی اتیلن، پلی پروپیلن و PVC کاربرد دارد. البته برای بهینه سازی خواص محصول، لازم است تا این شرکت نحوه بهینه آمیزه سازی را نیز به مشتریان آموزش دهد. برای افزایش درجه جذب فیلر نیاز به خوراک دهی بهینه و پایداراست. طراحی  مناسب قالب نیز در راندمان اهمیت دارد.

 

از مزیت های این فیلر، نوع پوشش جدید و وجود مواد شیمیایی ویژه در سطح آن است که درجه آمیزش آن را افزایش می دهد.در آمیزه هایی با میزان فیلر بالا، هوای زیادی وارد آمیزه می شود، بنابراین تخلیه گاز در ماشین بسیار مهم است. ساخت مارپیچ نیز باید با این امر انطباق پذیر باشد، علاوه بر اینکه در فرمولهای با فیلر بالا ، توزیع مناسب نیز اهمیت دارد.

 

بطور کلی در استفاده از این فیلر برای آمیزه های با میزان فیلر بالا ، برای دستیابی به راندمان بهینه ، طراحی مناسب ورودی خوراک دهی های فرعی، طراحی مناسب مارپیچ و قابلیت حجم بالا اهمیت دارند.

 

خواص بازدارندگی شعله منحصر به فرد

 اولتراکارب دارای مکانیسم بازدارندگی شعله در سه مرحله است. درحالی که فیلرهای مقاوم در برابر شعله گرماگیر سنتی با رهایش آب در یک فرایند تک مرحله ای عمل می کنند، اما محصول اولتراکارب به شرح زیر عمل می کند:

 

• آب در دمای   C°220 آزاد می شود( تجزیه  حرارتی)
• رهایش CO2 در دمای C°330
•  در دمای C°560 ذرات درسطح پلیمر سوخته برای تشکیل زغال کربن پایدار تجمع می یابند. این زغال از فرایند احتراق جلوگیری می کند و در نتیجه انتشار شعله را از طریق سوزاندن قطرات مهار می کند.
 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد