ارسال پاسخ

۲۷ اسفند ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2145

محمدحسین ایران دوست توزیع کننده لوله های برقی پی وی سی

گاهی بساز بفروش‌ها مهندسین ناظر ساختمان را دور می زنند

محمدحسین ایران دوست 32 سال در بازار فروش لوله های برقی اعم از لوله های پلی آمید و پی وی سی در خیابان لاله زار تهران فعالیت دارد. به باور وی اکنون بازار لوله های برقی به صورت مساوی میان پی وی سی و پلی آمید تقسیم شده است. این فعال بازار از نبودن نظارت بر محصولات بی کیفیت انتقاد و گلایه دارد.

ایران دوست درباره دلایل تقاضا برای لوله های برقی پلی آمید توسط مصرف کنندگان توضیح داد: پی وی سی برقی غیرقابل اشتغال است؛ اما در برخی موارد مشاهده می شود که مشتری به دلیل این که می خواهد هزینه کمتری بکند، درخواست خرید لوله های پلی آمید را دارد. ما به عنوان فروشنده مشتری هر چه را که درخواست کرد آن را ارائه می دهیم.

 

وی در همین ارتباط گفت: با این وجود گاهی به او در انتخاب بهتر مشاوره می دهیم که آن استفاده از لوله های استاندارد پی وی سی است.

 

ایران دوست درباره وضعیت بازار لوله های برقی پی وی سی، توضیح داد: به دلیل کاهش ساختمان سازی، مصرف این لوله ها نیز دچار کاهش زیادی شده است. اکنون بخش ساختمان ها نوسانات قیمتی زیادی را تجربه می کند و همین موضوع روی فروش تاثیر زیادی گذاشته است.

 

این مدیر فروشگاه لوله های برقی به یکی دیگر از مشکلات فعلی در بازار اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلات موجود دربازار، چک های برگشتی است که این مورد نیز به دلیل فروش نرفتن خانه های ساخته شده است که در نهایت سازندگان امکان نقد کردن چک های خود را ندارند. در این شرایط ما جز به افراد معتمد، از دادن محصول مدت دار خودداری می کنیم، البته این را هم در نظر داشته باشید که بازار همراه با سوخت است.

 

ایران دوست درباره وجود لوله های بی کیفیت و محصولات زیرپله ای در بازار توضیح داد: این محصولات متاسفانه در بازار وجود دارد و به دلیل قیمت پایین، توسط مشتریان خریداری می شود. برخی از خریداران هم به دلیل حضور مهندسان ناظر برق در ساختمان ها، بر تهیه محصولات با کیفیت و استاندارد تاکید دارند. متاسفانه برخی از بساز بفروش ها که در پی ارزان سازی هستند محصولات بی کیفیت تهیه می کنند.

 

وی ادامه داد: معمولا مهندسان ناظر بر اساس دستورالعمل های خود تلاش می کنند تا از لوله های پی وی سی نسوز و استاندارد استفاده شود این در حالی است که برخی از عوامل دخیل در ساخت و ساز تلاش می کنند تا با دور زدن مهندسان ناظر، محصولات ارزانتری که معمولا فاقد کیفیت مناسب هستند را تهیه و استفاده کنند. در این هنگام حتی گاهی مهندسان توان مقاومت را ندارند.

 

وی در خصوص مقایسه استقبال از لوله های برقی پلی آمید و پی وی سی توضیح داد: قبلا بیشتر مصرف کنندگان از لوله های پلی آمید استفاده می کردند؛ اما اکنون تقریبا به صورت مساوی این محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. این در حالی است که پلی آمیدها فاقد استاندارد هستند.

 

ایران دوست درباره نحوه نظارت بر بازار از سوی دستگاه های متولی توضیح داد: نهادی برای نظارت بر بازار وجود ندارد، مگر این که خود تولیدکنندگان که به نام آنها تقلبی صورت گرفته، به صورت مستقیم اقدامات قانونی و پیگیری های لازم را انجام دهند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شما با وجود این که لوله های استاندارد برای فروش در بازار وجود دارد اما در کنار آن لوله های غیراستاندارد نیز به مشتری عرضه می کنید، توضیح داد: ما در بازار فعالیت می کنیم و به عنوان یک فروشنده باید از هر نوع جنسی برای رضایت مشتریان جهت عرضه داشته باشیم، مزید بر این چون از قبل مصرف لوله های برقی پلی آمید رایج بوده است نمی توان به یک باره از عرضه این لوله ها خودداری کرد. ما در کنار پلی آمید، لوله های برقی پی وی سی را هم که دارای نمایندگی برند معتبر هستیم به متقاضی ارائه می دهیم.

 

ایران دوست در همین ارتباط ادامه داد: به عنوان یک فروشنده و برای راضی نگاه داشتن مشتری، باید هر گونه محصولی برای ارائه داشته باشیم. این امکان نیز وجود دارد که برخی از کالاهای غیر استاندارد در جاهایی مورد استفاده قرار گیرد که چندان حساسیتی روی آن وجود نداشته باشد؛ در این موارد می توان کالاهای درجه دوم و سوم نیز به مصرف کننده عرضه کرد.

 

وی تصریح کرد: البته به عنوان فروشنده می خواهیم همواره محصول با کیفیت و استاندارد به خریدار بدهیم؛ اما متاسفانه در بازار برخی از کالاهای تقلبی و با نصف قیمت محصول اصلی وجود دارد که مردم هم از آنها استفاده می کنند. به باور بنده باید یک نهاد ناظر برای کنترل محصولات بی کیفیت در بازار وجود داشته باشد.

 

ایران دوست در پاسخ به این پرسش که آیا انتخاب محصول با کیفیت و بی کیفیت رابطه معناداری با ساخت و ساز در پایین و یا بالای شهر دارد، گفت: قانون نظام مهندسی در کل کشور یکسان است و استفاده از محصول به موقعیت بالا شهر و پایین شهر چندان ارتباطی ندارد. گاهی برخی از مشتریان بالای شهر و به تناسب قیمت خانه ها، از محصولات مختلف استفاده می کنند و این هم برای کسب سود بیشتر توسط مالک است.

 

وی با اشاره به نحوه نظارت تا پیش از انقلاب گفت: در دوره قبل از انقلاب یک خانه انصاف برای کنترل محصول و قیمت های بازار وجود داشت اما اکنون روال دچار دگرگونی های زیادی شده است.

 

ایران دوست در پایان گفت: اکنون نظام مهندسی بر استفاده از محصول با کیفیت تاکید دارد و همان گونه که عنوان شد این موضوع هم به بالا و پایین شهر ندارد اما گاهی مشاهده می شود حتی برای ساختمان در بالای شهر از محصول نامرغوب استفاده می شود، در این زمینه باید نهادی ناظر بر ساخت و ساز و استفاده از نوع محصولات در ساختمان ها برای اجزای مختلف وجود داشته باشد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد