ارسال پاسخ

۲۵ اسفند ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2141

pvc-asso.ir

لاله‌زار از تماشاخانه‌های دیروز تا پاتوق امروز لوله‌های برقی اصل و تقلبی

انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی اقدام به تهیه سلسله گزارش های مستند  از بازار لاله زار به عنوان یکی از مراکز توزیع لوله های برقی پی وی سی کرده است.

 تاکید می شود که مطالب عنوان شده صرفا نظر مصاحبه شوندگان است. این مطلب صرفا معرفی و پیش درآمدی برای گزارش های بعدی است.

 

لاله زار تنها یک خیابان در تهران نیست؛ بلکه این مکان بخشی از هویت تاریخی شهر تهران به شمار می رود. ناصرالدین شاه پس از بازگشت از سفر اول فرنگستان به خیال احداث خیابانی مانند «شانزه‌لیزه» در تهران به عنوان «دارالخلافه» افتاد و دستور داد که از میان باغ مصفای لاله‌زار خیابان بکشند، زمین‌های اطراف خیابان نیز میان «مقربین درگاه» تقسیم شد.


 مهدی‌قلی هدایت در مورد آن می‌گوید: لاله‌زار باغی بود بین خیابان لاله‌زار و میدانی در متمم خیابان اسلامبول و خیابان ماشین که حال اکباتان نام نهاده‌اند قسمت شرقی آن را باغ وحش می‌گفتند حال همه عمارت شده است خیابان لختی (سعدی) آن دو قسمت را از هم جدا کرده‌است. ناصرالدین شاه لاله‌زار را به نود هزار تومان فروخت تولوزان التماس‌ها کرد که نگاه بدارند که سبب لطافت هوای شهر است نشنیدند در تابستان خیابان لاله‌زار هوای خنک بسیار خوبی داشت در آن اوقات که خیابان خوش هوا و روح‌افزا بود اهالی کمتر استفاده می‌کردند اینک که هوای آن خیابان باطناً و ظاهراً کثیف و موذی است محل توجه و ازدحام خلق است.


...
 تا پیش از انقلاب 15 سالن سینما و چند تماشاخانه تئاتر در این خیابان فعال بودند و همین امر خاطرات بسیاری را برای اهالی تهران رقم زده است. هنوز هم بسیاری هویت لاله زار را فرهنگی می دادند.


بعدها به واسطه تغییر و تحولات سیاسی و اجتماعی، کارکرد بسیاری از بناها و اماکن تغییر یافت. در حال حاضر این خیابان مرکز توزیع و فروش وسایل الکتریکی و برقی از محصولات با کیفیت عالی تا برندهای تقلبی است. این در حالی است که تنها فروشگاه های محدودی لوله های برقی عرضه می کنند. در این بخش نیز دو لوله برقی پی وی سی و پلی آمید در رقابتی دیرینه قرار دارند؛ هر چند به باور عرضه کنندگان لوله های برقی، محصولات پی وی سی به دلیل شرایط و نظارت موجود بر ساختمان ها در حال غلبه بر رقیب دیرینه خود هستند؛ اما هنوز بسیاری و از جمله برای کاهش هزینه ها در پی تهیه و استفاده از لوله های پلی آمید هستند.


در کنار این رقیب دیرینه، لوله های تقلبی پی وی سی و همچنین محصولاتی که از عنوان برندهای معتبر در بازار سوء استفاده کرده اند، عرصه و انتحاب را برای مصرف کنندگان دشوار ساخته اند.


انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی اقدام به تهیه سلسله گزارش های مستند در این بازار کرده است. تاکید می شود که مطالب عنوان شده صرفا نظر مصاحبه شوندگان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد