ارسال پاسخ

۱۱ آذر ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1249

pvc-asso.ir

وجود 85 هزار کیلومتر خطوط لوله آب در کشور/ نشت 25 تا 40 درصد آب

حدود 85 هزار کیلومتر خطوط لوله در کشور وجود دارد که 40 درصد آن از جنس لوله های آزبست سیمانی قدیمی است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، نشست خبری نمایشگاه و نشست تخصصی توانمندی های داخلی تولید و کاربرد لوله در بخش آب کشور با حضور تعدادی از اعضای کمیته علمی و نمایندگان تشکل های صنفی برگزار شد.

 

تنها یک میلیارد از 30 میلیارد متر مکعب پساب مورد استفاده قرار می گیرد

نعمت حسنی استاد دانشگاه شهید بهشتی و از اعضای کمیته علمی این همایش با بیان آماری از وضعیت نزولات جوی در ایران گفت: در سال 400 میلیارد متر مکعب نزولات جوی داریم که از این مقدار 80 میلیارد برای شهرها و 90 میلیارد متر مکعب برای کشاورزی نیاز وجود دارد. این در حالی است که میزان تبخیر در مناطق معتدل 30 درصد، نیمه خشک 60 و مناطق خشک 90 درصد تبخیر است.

وی افزود: 30 میلیارد متر مکعب  پساب وجود دارد که تنها یک میلیارد آن مورد مصرف دوباره قرار می گیرد.

 

حسنی با بیان این که در همه شهرها با مسئله انتقال جدی آب روبرو هستیم، گفت: برای این کار نیاز به لوله های با قطر بزرگ وجود دارد.

 

وی یکی از اهداف این همایش را بهتر شناختن نیازها دانست و گفت: باید تمام صنایع، نهادها، مصرف کنندگان و تولیدکنندگان لوله به یک جمع بندی از نیازها دست پیدا کنند و همچنین راهکار رفع مشکلات نیز مورد بررسی قرار گیرد.

 

به گفته حسنی اکنون در برخی از خطوط انتقال آب 20 تا 30 سال از عمر آنها سپری شده و نیاز به جایگزینی دارند.

 

وی موضوع انتقال آب را یکی از دغدغه های همیشگی وزرات نیرو عنوان کرد و گفت: این مسئله به ویژه در بخش آب شهری یکی از مسائل مهم در تصمیم گیری ها بوده است. هر چند در بخش کشاورزی، مسئولیت آن بیشتر بر عهده وزارت کشارزی است اما دغدغه تامین آب با وزارت نیرو است.

 

وجود 85 هزار کیلومتر خطوط لوله آب در کشور

امامی از دیگر اعضای کمیته علمی این همایش نیز گفت: در حال حاضر به صورت میانگین حدود 25 تا 40 درصد نشتی آب در خطوط انتقال وجود دارد.

 

وی گفت: ما حدود 85 هزار کیلومتر خطوط لوله داریم که هنوز 40 درصد آن از جنس لوله های آزبست سیمانی قدیمی است.

 

امامی تغییر لوله های آزبست را یکی از موارد ضروری عنوان کرد و گفت: هنوز نمی توانیم بگوییم که خطوط لوله انتقال آب فرسوده است اما در 10 سال آینده این موضوع بارزتر می شود.

 

در این نشست خبری نمایندگانی از انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، لوله و اتصالات پلی اتیلن، لوله های فولادی و لوله های کامپوزیت حضور داشتند که در سخنانی کوتاه به معرفی حوزه های فعالیت خود پرداختند.

 

لازم به ذکر است نمایشگاه و همایش تخصصی توانمندی های داخلی تولید و کاربرد انواع لوله در بخش آب کشور در روزهای 21 و 22 آذز 1396 در محل ستاد وزرات نیرو برگزار می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد