ارسال پاسخ

۲۴ شهریور ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3080

pvc-asso.ir

از درخواست شرکت های دارویی برای دریافت گریدهای مختلف پی وی سی تا سوال انجمن پی وی سی از انجمن ملی صنایع پلیمر ایران

انجمن لوله و اتصالات پی وی سی از انجمن ملی صنایع پلیمر ایران درخواست کرد تا مبنای محاسبه و تصمیم گیری آن انجمن محترم در خصوص پوشش های دارویی را به این انجمن جهت پاسخگویی به اعضای خود، اعلام کند.

یک: در تاریخ 6 مرداد 1399، پنج شرکت دارویی در نامه ای خطاب به مدیر کل صنایع غیر فلزی وزارت صمت، درخواست کردند تا به غیر از پی وی سی گرید 60، به میزان 40 درصد از ظرفیت بهین یاب، پی وی سی گرید 65 نیز به آنها اختصاص داده شود.

 

دو: در تاریخ 21 مرداد 1399،  دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صمت در نامه ای خطاب به انجمن ملی صنایع پلیمر ایران به پیرو نامه فوق درخواست کرد تا ضمن بررسی این موضوع، اقدام لازم معمول و این دفتر را مطلع کند.

 

سه: در تاریخ 10 شهریور 1399، مدیر دفتر صنایع غیرفلزی در نامه ای دیگر خطاب به انجمن ملی صنلیع پلیمر ایران درخواست کرد  تا تا ضمن بازدید از خط تولید 5 شرکت دارویی درخواست کننده پی وی سی گرید 65، به بررسی موضوع پرداخته و صراحتا در خصوص میزان مصرف هر کدام از گریدهای PVC جهت محصولا تولیدی اظهار نظر کند. همچنین مسئولیت مقادیر اعلامی را بر عهده انجمن ملی صنایع پلیمر ایران گذاشته است.

 

نکته ای که در این نامه مشاهده می شود جدول ذیل نامه است که همه گریدهای پی وی سی در آن ذکر شده تا مقدار مصرف در محصول تولیدی ذکر شود.


چهار: در تاریخ 22 شهریور 1399، انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی در نامه ای خطاب به انجمن ملی صنایع پلیمر ایران با اشاره به بررسی گریدهای مختلف پی وی سی مورد نیاز صنایع بسته بندی دارویی که در تاریخ 15 شهریور آقای ذکایی این موضوع را در کارگروه یا کمیته پی وی سی به مشورت گذاشت.


نماینده انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به پیرو درخواست فوق اظهار در تاریخ 17 شهریور اظهار کرد: با عرض سلام خدمت آقاي مهندس ذكايي با توجه به اينكه وزارت صمت در مورد PVC از روش مشخصي براي تعيين ظرفيت واحدهاي توليدي براساس ميانگين مقدار خريد يا فاكتورهاي فروش سالهاي ٩٧ و ٩٨ استفاده كرده است ، منطقا انتظار مي رود از همين روش هم براي تعيين گريد و مقدار سهميه توليدكننده هاي پوشش هاي دارويي در هر كدام از گريدهاي مورد بحث استفاده كند. بلاخره اگر اين روش مورد قبول خود وزارت صمت هست بايد در مورد همه استفاده شود و هر گونه استثنا و عملكردي غير از آن در واقع اجحاف در حق ساير توليدكننده هاي صنايع تكميلي PVC است. دارويي ها اگر سالهاي ٩٧ و ٩٨ از s65 استفاده كرده اند بلاخره با همون فرمول وزارت صمت بايد بتوانند از اين گريد خريد كنند همچنين براي PVC-s60 هم كه عليرغم واقعيات خريد توسط خيلي از توليد كننده هاي ديگر و حتي طبق ادعاي دفتر صنايع تكميلي پتروشيمي عليرغم نظر ايشان ، به توليد كننده هاي دارويي انحصار داده شده است بايد به همين روش عمل شود و از انحصار خارج گردد كه همين انحصار باعث تقويت شديد دلال بازي در اين گريد شده است. 


همچنین انجمن در نامه خود آورده بود: نظر ظرفیت هر گریدی از PVC بر اساس میانگین خرید آن گرید مشخص از بورس در سال های 97 و 98 یا فاکتورهای فروش ثبت شده در این خصوص محاسبه و اعمال شود.

 

نتیجه:
با توجه به نامه نگاری های فوق و همچنین اعلام نظر از سوی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، در نهایت انجمن ملی صنایع پلیمر ایران عینا درخواست 5 شرکت پوشش دارویی را تایید کرد که به باور انجمن لوله و اتصالات پی وی سی این موضوع به شدت تحت تاثیر انحصار گریدها و کاهش سهمیه های دارویی وزارت صمت قرار گرفته و جای سوال است.

 

طرح سوال انجمن لوله و اتصالات پی وی سی از انجمن ملی صنایع پلیمر ایران:

خواهشمند است مبنای محاسبه و تصمیم گیری آن انجمن محترم در خصوص پوشش های دارویی را به این انجمن جهت پاسخگویی به اعضای خود اعلام فرمایید.

 

تصویر نامه را در پایین مشاهده کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط