ارسال پاسخ

۲۶ خرداد ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2862

pvc-asso.ir

فرصت ۲ ماهه برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری از فرصت ۲ ماهه تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد گفت: برای تعدادی از رسته‌های شغلی نیز یک‌سری معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.

 به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از ایسنا، کوروش بیگدلی، مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری، دوشنبه ۲۶ خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه از تاخیر ۲ ماهه فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد و اظهار کرد: برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی، به یک سال قبل رجوع می‌شود و بر اساس بخشنامه جدید سال جاری به دلیل انتشار ویروس کرونا این تسلیم برای اشخاص حقیقی از خردادماه به مردادماه و برای مستغلات و املاک از تیرماه به شهریور ماه سال ۹۹ تغییر یافته است.  

 

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل متضرر شدند، به‌منظور حل پاره‌ای از مسائل و مشکلات خسارت‌دیدگان از کرونا، برای تعدادی از رسته‌های شغلی نیز یک‌سری معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.  

 

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده مانند رستوران‌ها، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع‌های ورزشی تفریحی، مجتمع‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌های زیبایی را از مشاغل حمایت‌شده در این بخشنامه عنوان کرد.  

 

بیگدلی پرداخت مانده بدهی را حداکثر تا تاریخ ۳۱ خردادماه برای واحدهای تولیدی ۹۰ درصد و برای سایر مودیان در بخشنامه ابلاغی جدید، ۸۰ درصد عنوان کرد و افزود: پرداخت مانده‌بدهی از تاریخ اول بهمن‌ماه سال ۹۸ تا ۳۱ خردادماه ۹۹ حداکثر ظرف مدت یک‌ماه پس از ابلاغ برگ قطعی به میزان ۱۰۰ درصد و همچنین پرداخت مانده‌بدهی طبق برگ قطعی از تاریخ اول تیرماه سال جاری حداکثر ظرف مدت یک‌ماه پس از ابلاغ برگ به میزان ۱۰۰ درصد است.  

 

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری توزیع بسته‌های حمایتی، بخشودگی‌ها و نظارت درست را گامی موثر در برای تحقق شعار جهش تولید مطرح کرد و ادامه داد: مهلت‌دهی به فعالان و مودیان مالیاتی خود نمونه اقدام مثبت در راستای شعار سال است.  

 

وی تصریح کرد: مودیان مالیاتی می‌توانند با مراجعه به سایت tax. gov. ir نسبت به فعال کردن ابلاغ الکترونیکی و بهره‌مندی از مزایای آن اقدام کنند.  

 

بیدگلی تاریخ پرداخت عوارض و مالیات را ۳۰ آذرماه سال ۹۹ عنوان کرد و گفت: این مودیان می‌توانند تا تاریخ ذکر شده نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کرده و از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم برخوردار شوند.  

 

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال ۹۸ بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده به‌منظور توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.  

 

بیگدلی در پایان از شهروندان خواست تا برای نقل و انتقال املاک مسکونی بدون مراجعه به ادارات مالیاتی در دفاتر اسناد رسمی نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.  

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد