ارسال پاسخ

۲۵ خرداد ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2260

pvc-asso.ir

قالب گیری تزریق پلاستیک: مشکل وجود نقاط سیاه

این روش حداکثر حفاظت را در هنگام تمیز کردن سطح ارائه می دهد و و از آن جا که سطح خراشیده نمی شود، تشکیل رسوبات جدید  تسریع نمی شود.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: نقاط سیاه در قطعات قالب گیری شده مشکلی آزاردهنده، زمان بر و پر هزینه است. این ذرات هنگام شروع تولید، قبل و یا در طول تمیز کردن منظم سیلندر و مارپیچ رها می شود.

 

این ذرات زمانی که مواد براثر حرارت زیاد کربونیزه می شوند، گسترش می یابد و ممکن است زمانی رخ دهد که جریان مواد برای مدت طولانی متوقف می   شود، بدون اینکه دمای دستگاه کاهش یابد. در طی این مکث ها، مواد پلاستیکی در واحد پلاستیسایزینگ باقی می ماند و کربونیزه شدن در دیواره داخلی سیلندر و سطح مارپیچ آغاز می شود.

 

 با گذشت زمان  این لایه کربونیزه شده ضخیم و ضخیم تر شده تا اینکه دچار ترک شده و ذرات سیاه در قالب تزریق می شود. هنگامی که ماشین تمیز می شود، به دلیل انبساط حجمی، فشار بیشتری روی این لایه قرار می گیرد. در نتیجه بلافاصله بعد از تمیز کردن نقاط سیاه بسیاری رها می شود.

 

 این مشکل می تواند با تمیز کردن دستی نازل و مارپیچ حل شود. علاوه بر این دمای مذاب در طول مکث ها باید کاهش یابد تا از کربونیزه شدن مواد روی دیواره جلوگیری شود.

 

روش های تمیز کردن معمول

تمیز کردن سیلندر، مارپیچ و نازل یک چالش ویژه است. بسیاری از شرکت های آسیایی مارپیچ را شعله ور می کنند و سپس با استفاده از یک قلموی فولادی و کاغذ سمباده تمیز می کنند. سیلندر همچنین توسط سمباده زدن تمیز می شوند. معایب این روش: مواد کربنی  می تواند به آسانی  و به سرعت روی سطح خراشیده شده تجمع یابد. میکرو سند بلاست(شن زنی) سطح مارپیچ جلا داده شده را از بین می برد و تشکیل رسوبات جدید را تسریع می کند.

 

 روشی بسیار کار آمد

در جلسات متعدد با مشتریان، یک راه حل ساده ایجادشد: ابتدا یک لایه از مواد کربنی شده با پاک کننده ای ویژه اسپری می شود. این ترکیب حاوی حلال های بسیار کارآمد و تغلیظ شده است. پاک کننده به رسوبات نفوذ می کند و سطح را حل می کند و بنابراین چسپندگی را کاهش می دهد.

 

بعد از آن پاشش یخ خشک به صورت مستقیم برای تمیز کردن  استفاده می شود. مواد در اثر تنش بالا به طور ناگهانی خرد شده و ترک بر می دارد. چنین فشار بالایی همچنین  نیز می تواند با استفاده از دمنده های هوای گرم حاصل شود. این روش حداکثر حفاظت را در هنگام تمیز کردن سطح ارائه می دهد و و از آن جا که سطح خراشیده نمی شود، تشکیل رسوبات جدید  تسریع نمی شود.

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد