ارسال پاسخ

۲۶ دى ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2052

pvc-asso.ir

اجرا با لوله های پی وی سی راحت است

با توجه به بودجه های فعلی، بهترین راه حل برای پیشبرد کار استفاده از محصولاتی است که هم به لحاظ فنی مطلوب و هم دارای توجیه قیمتی باشند.

حسن پورفلاح عضو هیئت مدیره شرکت مشاوره سبزچومگان شمال در گفت و گو با خبرنگار انجمن درباره استفاده از لوله و اتصالات پی وی سی در سامانه های نوین آبیاری گفت: در حال حاضر این محصولات اصلا وجود ندارد. بنده تا چند ماه پیش عضو انجمن پیمانکاران بودم، اما این محصولات در این استان جا نیفتاد.

 

وی افزود: متاسفانه آب و خاک استان، مردم و پیمانکاران را برای استفاده از این محصولات ترغیب نکرده است.

 

پورفلاح با تاکید بر اجرای طرح های پایلوت گفت: ضروری بود تا تولیدکنندگان چند نمونه را به عنوان پایلوت اجرا می کردند و فعالیتی جهت معرفی این محصولات در استان انجام می دادند.

 

این مشاور در ادامه اظهار کرد: اکنون بحث انتقال آب کم فشار در شالیزار در استان مازندارن مطرح است و به باور بنده لوله های پی وی سی در بخش کم فشار بسیار خوب پاسخگو هستند. از سوی دیگر به دلیل اختلاف قیمت پی وی سی با پلی اتیلن، پروژه ها در حال تعطیل شدن هستند.

 

وی ادامه داد: بنده حدود 500 تا 600 هکتار طرح آماده برای اجرا دارم که در دست طراحی است و شامل دو سه روستای ساحلی می شود. قیمت پلی اتیلن نسبت به پی وی سی بسیار بیشتر و در قیمت تمام شده پروژه ها نیز موثر است. همیشه در مباحث قیمتی بین بهره بردار با پیمانکار اختلاف وجود دارد همچنین اتصالات پلی اتلین بسیار گران شده است.

 

پورفلاح در ادامه پیشنهاد داد تا انجمن لوله و اتصالات پی وی سی با معاونت آب و خاک استان رایزنی لازم را انجام دهد. وی در همین ارتباط گفت: بنده نیز آماده همکاری در این زمینه هستم تا طرح های آبیاری کم فشار در شالیزارها توجیه شود.

 

این کارشناس درباره دلایل مقاومت آب و خاک برای اجرای پروژه های کم فشار با لوله و اتصالات پی وی سی، توضیح داد: این معاونت مقاومتی ندارد بلکه موضوع هنوز جا نیفتاده است.

 

وی پیشنهاد حضور بیشتر تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی در نمایشگاه را داد.

 

پورفلاح گفت: مهمتر از همه این مواردی که عنوان شد انجام رایزنی است؛ چون هم کیفیت لوله و اتصالات پی وی سی خوب و هم قیمت آن مناسب است. مطمئن هستم در پروژه های آبیاری و به ویژه از آنجایی که زمین های استان تخت و بدون شیب است لوله و اتصالات PVC به خوبی پاسخگو هستند.

 

وی در بخش دیگری از این گفت و گو عنوان کرد: هنوز برخی از پیمانکاران اطلاع کافی ندارند که لوله و اتصالات پی وی سی نیز می تواند در پروژه های آبیاری کم فشار مورد استفاده قرار گیرد.

 

پورفلاح با اشاره به بودجه های تخصیص یافته به پروژه های آبیاری گفت: مازندارن از اعتبارات ناکافی برخوردار و هنوز با اعتبارات سال های گذشته پروژه ها در حال انجام است. بهترین راه حل برای پیشبرد کار با توجه به بودجه های فعلی، استفاده از محصولاتی است که هم به لحاظ فنی مطلوب و هم دارای توجیه قیمتی باشند.

 

وی افزود: با همین روش اگر از سوی انجمن، نامه نگاری صورت گیرد کارها و استفاده از این محصولات تسهیل و تسریع می شود. در این صورت بنده آمادگی دارم تا در پروژه های خود از این محصولات استفاده کنم. کار اجرا با لوله های پی وی سی بسیار راحت است.

 

بیشتر بخوانید:

استفاده از لوله و اتصالات PVC به زمان نیاز دارد

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط