ارسال پاسخ

۲۹ دى ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2054

pvc-asso.ir

استفاده از اتصالات PVC در مازندران رایج است

به دلیل رطوبت بالا در استان مازندران، کمتر از اتصالات فلزی که دچار زنگ زدگی خواهد شد استفاده می شود و استفاده از اتصالات PVC در مازندران رایج است.

داداشی عضو هیئت مدیره شرکت مهندسین مشاور توسعه پایدار جلگه درباره وضعیت لوله های پی وی سی در پروژه های آبیاری به خبرنگار انجمن لوله واتصالات پی وی سی گفت: استفاده از لوله پی وی سی در سامانه های نوین آبیاری به دلیل دشوار بودن انشعابات آن، اندک است و بیشتر در خطوط انتقال از این محصولات استفاده می شود.

 

وی افزود: با این وجود استفاده از اتصالات پی وی سی در استان مازندران به دلیل رطوبت بالا رایج تر است و کمتر از اتصالات فلزی که دچار زنگ زدگی می شوند استفاده می شود. 

 

داداشی درباره سمینار آموزشی آشنایی با لوله و اتصالات پی وی سی که توسط انجمن برگزار شد آن را تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: این سمینار که با موضوع آشنایی با این محصولات بود تاثیرگذار بود؛ اما همان گونه که اشاره شد استفاده از لوله پی وی سی در سامانه های نوین آبیاری به دلیل سختی در انشعابات آن، در این استان کم است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی پیشنهاد داد برای کاهش مشکلات در زمینه استفاده از لوله و اتصالات پی وی سی، روی ماندگاری آن بیشتر کار شود.

 

داداشی در همین زمینه گفت: دو موضوع مهم در خصوص لوله و اتصالات در بحث  آبیاری تحت فشار وجود دارد؛ یک این که انشعابات متعدد از لوله در پلی اتیلن بهتر است و استفاده از آن با یک سه راه ماده، اتصالات چدنی و یا پلی اتیلنی راحتتر است. اگر این مشکل در پی وی سی رفع شود استفاده از از این محصولات در سامانه های نوین آبیاری بهتر و استقبال از آن بیشتر می شود.

 

این مهندس مشاور درباره موضوع دوم عنوان کرد: در بحث رده های فشاری، معمولا تا 4 بار لوله های پی وی سی با روش پوش فیت استفاده می شود و بیشتر از آن تحمل فشار ندارند و ما در سامانه های نوین آبیاری فشار 7 و 8 بار هم داریم که اگر این موضوع هم حل شود استفاده از آن تسهیل خواهد شد.

 

وی درباره ضرورت برگزاری دوره های آموزشی توسط انجمن که مورد نیاز مشاوران در بخش سامانه های نوین آبیاری است، توضیح داد: دوره قبلی که برگزار شد مطالب به صورت کلی ارائه شد اگر بخواهیم به صورت تخصصی وارد موضوع شویم، می توان دوره ای با عنوان کاربرد لوله های پی وی سی در سامانه های نوین آبیاری برگزار کرد.

 

داداشی ادامه داد: یا به طور مثال اتصالات پی وی سی در آب و فاضلاب و یا سامانه های نوین آبیاری، می تواند عنوان یک دوره آموزشی باشد. باید این دوره ها به صورت تخصصی تر برگزار شوند. همچنین بازدید از پروژه بسیار اهمیت دارد که انجمن می تواند این بازدیدها را هماهنگ کند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که مصرف کدام لوله ها در بخش آبیاری نوین در استان مازندران بیشتر است، گفت: بیشتر از لوله های پلی اتیبلن استفاده می شود که دو دلیل دارد نخست این که استفاده از آن به ویژه در گرفتن انشعابات راحتتر است و بحث دوم هم این که ما در استان تولیدکنندگان خوبی در این بخش داریم که از محصولات آنها استفاده می شود.

 

این مشاور درباره مقاومت کارفرماها در خصوص پیشنهاد استفاده از لوله و اتصالات پی وی سی در پروژه ها توضیح داد: در این زمینه مشاوران تلاش می کنند تا با کارفرما هماهنگ عمل کنند به طور مثال در یک مقطعی کارفرما از لوله های پی وی سی استفاده کرده بود که متاسفانه در این پروژه رده فشاری در نظر گرفته نشده بود و کارایی لازم را نداشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد